יריבות או אויבות

במאמר זה מתייחס בגין להקדמת הבחירות להסתדרות הכללית. בגין מכנה את ההסתדרות כבניין הלעג לרש לכנסת וטוען כי שלוש המפלגות המרכסיסטיות המתמודדות לבחירות להסתדרות חתמו על הצהרה המבטיחה לא להשמיץ איש את רעהו בביטויים כגון: בולשביק, אויב מעמדי ודברים כאלו. בגין מציין כי במקום אויב הם ישתמשו במילה יריב וטוען כי כך צריך גם לנהוג כלפי תנועת ה"חרות" ולא לכנותה אויב אלא יריב .

הישיבה השש-מאות-ועשרים של הכנסת השלישית יום שני, כ' אדר ב' תשי"ט 30 מארס 1959 חוק התקציב לשנת 1959/60 תשי"ט 1959 המשך דיון

בגין קבע כי על ישראל לעמוד על זכותה על כל ארץ ישראל.עוד קרא בגין לישראל לעמוד על זכותה למעבר בנתיב המים הבינ"ל בים סוף וזאת ע"פ זכותה לפי אמנת קושטא.בהתייחסו להפסקת העלייה מרומניה בגין טען כי השלטונות הרומניים הסכימו לעליית היהודים משיקולים פנימיים. בגין טען כי העלייה הופסקה משום שרה"מ ומנכ"ל משרד הביטחון (פרס) בטיפשותם הודו בפומבי שיהודים עולים ארצה מרומניה וכך העליה נפסקה . בגין קרא לממשלת רומניה לשוב ולפתוח את השערים לעלייה .עוד יצא בגין בנאומו נגד הקמת הפדרציה למען מפא"י בארה"ב .

דרכה של ממשלה לאומית ליבראלית הנאום המלא בפתיחת הועידה הארצית החמישית של תנועת החרות בהיכל התרבות בתל-אביב 24/11/1958

העיתון מדווח על דברי בגין ב24/11 בפתיחת ועידת "חרות" החמישית, במשך שעתיים התווה את תוכניתה המדינית כלכלית של "חרות" ליום בו תעלה לשלטון. בתחום המדיני קרא בגין להביע את זכותנו על א"י השלמה. בגין קבע כי תקופת ההתכחשות תמה וכי על ישראל לא לבקש שום ערובה חד צדדית לקיומה וכי יש לחתור לכריתת מערכת בריתות הדדיות ובראשן ברית עם צרפת. בגין טען עוד כי על כל חוזה שלום עתידי עם עמי ערב לכלול הוצאות חילות זרים מא"י השלמה, הכרה בא"י המאוחדת בה ישוקמו פליטי 48). כמו כן דרש בגין פיצויים עבור נזקי המלחמה והחזרת הרכוש שנלקח מהיהודים. בגין קרא גם ליצור יחסי ידידות בין עמי אסיה ואפריקה. בתחום הכלכלי קרא בגין לרפורמה במיסים להפחית את נטל המיסים ואת האפלייה שיש בגביית המיסים (הפטור לתנובה).עוד קרא בגין לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. בגין גם קרא בתחום מדיניות הפנים לערוך שינוי יסודי במעמד הש.ב. ע"י הקמת שני שירותים האחד נגד אויבים מבחוץ שיעמוד תחת פיקוח הצבא ,השני נגד אויבים מבית שיעמוד תחת פיקוח המשטרה.

נוסח של איגרת

מאמר ביקורת על ההתנהלות הדיפלומטית של ברית המועצות אשר מפזרת איגרות דיפלומטיות, לא אישיות לממשלה אחרת, אלא פומביות, רבות מאוד ומטרתם תעמולה בלבד. בגין מתיחס לאיגרות אחרונות המגנות את אישור ישראל למטוסים אמריקאים להגיע לירדן, ומאשים את ישראל בתוקפנות. בגין מזכיר כי ישראל היא מדינה חופשית, ואין לדבר אליה כאילו היא חלק ממשטר העבדות הקומוניסטי שיפוג מהעולם בזמנו. מאמר שנמצא בארכיון האישי של מנחם בגין, בכתב יד, פורסם ב'חרות' כמאמר מערכת ללא חתימה.

מפלגה של לא=לא

במאמר זה בגין מבקר את מפלגת אחדות העבודה בכך שאינה מיישמת את עקרונותיה ואת השקפותיה בפועל. לדוגמה: מטיפים להפרדה בין מפלגות למפעלים רווחיים בעוד שבפועל היא נהנית מהכנסות המפעלים של הקיבוץ המאוחד. בנוסף,טוען כי אין אידיאולוגיה אחידה בין חברי המפלגה. פורסם בחרות כמאמר מערכת ללא חתימה. נמצא בכתב ידו של בגין בארכיון האישי שלו.