מינימום ומקסימום

במאמר זה דן בגין על הבעיה שיצרה החלטת הממשלה בדבר הפיחות בלירה במיוחד ללוקחי המשכנתאות. בגין יוצא נגד תירוציהם של שר האוצר ושר המסחר והתעשיה לנוכח הפיחות. בגין טוען עוד כי משטר מפא"י המושחת אחראי לכך שחלק מהאנשים בישראל חיים מתחת לקו העוני וחלקם חיים מעל למכסימום. בגין מצביע עוד על השחיתות הרבה שבה נוהגת מפא"י הנותנת הטבות לחבריה. בגין מציין במיוחד את הביזבוז הרב שמתבטא בתחזוקת ביתו של בן גוריון בשדה בוקר ושיפוץ דירת השרד בירושלים.

מ. בגין וא. שוסטק באסיפה המונית בקרית שמונה

העיתון מדווח על אסיפה של "חרות " לבחירות לכנסת ה-5 בקרית-שמונה ב-11/6. בגין קרא לתושבי המקום לההחליף את השלטון ולהצביע ל"חרות "הן בגלל עניינים מדיניים והן בגלל עניינים מוסריים. עוד בדבריו שיבח בגין את דה-גול ואת צרפת.

סיעה תנועת החרות מציגה: ממשלת-מעבר בלי מפא"י לקיום בחירות חפשיות בישראל

בעיתון מדווח על מסיבת עיתונאים שבה הציגו בגין וחבריו תוכנית לפתרון המשבר הממשלתי בגין הציע קיום בחירות חדשות ועד אזהקמת ממשלת מעבר ללא מפא"י. בגין קבע כי מבחינה חוקתית לאחר שמפא"י לא הצליחה להקים ממשלה חייבת "חרות" אשר מהווה את הסיעה השניה בגודלה בכנסת להיקרא לנשיא לשם הקמת ממשלה.

להחיות את התנועה הציונית!

העיתון מדווח על דברי בגין ב-28 בדצמבר 1960 בקונגרס הציוני העולמי הכ"ה. בגין העלה את התביעה להחיות את תפקידיה ופועלה של ההסתדרות הציונית הכללית משום שעל הסתדרות זו יש להטיל תפקידים מדיניים, חינוכיים ומוסריים, וכי עליה לשאת את תביעות העם לזכותו הנצחית על ארץ ישראל השלמה, כי ארץ ישראל כולה שייכת לעם היהודי. עוד טען בגין כי על ישראל לציין שהיא איננה ניטראלית אלא היא חלק מהעולם החופשי. בגין הביע את תקוותו כי עוד בדורנו נראה את יהודי ברית המועצות עולים ארצה. בגין העלה בנאומו גם זכרונות מתקופת מאסרו בכלא הסובייטי. עוד העלה בגין בנאומו את בעיית יהודי אלג'ריה הנתונים לפוגרומים.

הפצצה הגזענית באלג'יר

במאמר זה בגין מבקר את מפלגת מפ"מ על אשר תומכת ברוב קולות בעצרת האומות המאוחדות לגבי נושא עצמאות אלג'יריה מצרפת, והולכת נגד צרפת. בגין אינו מבין כיצד יכולה מפ"מ לנהוג כך. שהרי לפני שלוש שנים צרפת הייתה היחידה שתמכה בישראל בעצרת האומות המאוחדות. אי לכך, עלינו להיות הדדיים, ללכת עם צרפת, כפי שהיא הלכה איתנו באו"ם ולא להיות נגדה. בגין מביא הוכחה לכך שהאלג'יראים שרוצים לגרש את הצרפתים הינם אוייבינו גם כן – הם טבחו בערב השנה החדשה על מתפללים, אנשים, נשים וילדים שיצאו מבית התפילה. ולכן, חייבים אזרחי ישראל לראות בהתקפת דמים מתועבת ואנטישמית זו הוכחה לכך שהאנשים שרוצים לגרש את צרפת מאלג'יר – הם גם אויבנו. ולכן אנו חייבים ללכת יחד עם צרפת ידידתנו נגד אויביה-אוייבינו ולהביע בה תמיכה בעצרת האו"מ. פורסם בחרות כמאמר מערכת ללא חתימה. נמצא בכתב ידו של בגין בארכיון האישי שלו.