סילפת בזדון פרשת העבר להסחת הדעת מהצעת הפוטש!

בתגובה על הגילויים על כך שערב הבחרות לכנסת ה3 הוצע לבן –גוריון לתפוס את השלטון בכוח. בגין טען כי דברי רה"מ בכנסת על כך שהאצ"ל בזמנו ניסה למרוד בממשלה הזמנית (בפרשת "אלטלנה") הם שקר ונועדו להסיח את דעת הציבור מפרשת ה"פוטש". בגין הודיע כי יעלה לדיון בשבוע הבא בכנסת את פרשת "אלטלנה" למרות שרה"מ ביקש בעבר מבגין שלא להעלות פרשיות מהעבר בשל השקר של רה"מ בדבר פרשת "אלטלנה". עוד טען בגין כי המשותף בין סנה ממק"י לרה"מ הוא ששניהם הסגירו בעבר חברי אצ"ל לבריטים וכי שניהם התנגדו להקמת מדינה יהודית. הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסת 07/01/1959

הישיבה החמש מאות ושבעים ושתים של הכנסת השלישית-הצעות לסדר היום-גילויים בעיתון על הצעה לתפישת השלטון

בתגובה על הגילויים על כך שערב הבחרות לכנסת ה3 הוצע לבן –גוריון לתפוס את השלטון בכוח. בגין טען כי דברי רה"מ בכנסת על כך שהאצ"ל בזמנו ניסה למרוד בממשלה הזמנית (בפרשת "אלטלנה") הם שקר ונועדו להסיח את דעת הציבור מפרשת ה"פוטש". בגין הודיע כי יעלה לדיון בשבוע הבא בכנסת את פרשת "אלטלנה" למרות שרה"מ ביקש בעבר מבגין שלא להעלות פרשיות מהעבר בשל השקר של רה"מ בדבר פרשת "אלטלנה". עוד טען בגין כי המשותף בין סנה ממק"י לרה"מ הוא ששניהם הסגירו בעבר חברי אצ"ל לבריטים וכי שניהם התנגדו להקמת מדינה יהודית. הנאום המלא מובא גם בעיתון חרות 08/01/1959

דרכה של ממשלה לאומית ליבראלית הנאום המלא בפתיחת הועידה הארצית החמישית של תנועת החרות בהיכל התרבות בתל-אביב 24/11/1958

העיתון מדווח על דברי בגין ב24/11 בפתיחת ועידת "חרות" החמישית, במשך שעתיים התווה את תוכניתה המדינית כלכלית של "חרות" ליום בו תעלה לשלטון. בתחום המדיני קרא בגין להביע את זכותנו על א"י השלמה. בגין קבע כי תקופת ההתכחשות תמה וכי על ישראל לא לבקש שום ערובה חד צדדית לקיומה וכי יש לחתור לכריתת מערכת בריתות הדדיות ובראשן ברית עם צרפת. בגין טען עוד כי על כל חוזה שלום עתידי עם עמי ערב לכלול הוצאות חילות זרים מא"י השלמה, הכרה בא"י המאוחדת בה ישוקמו פליטי 48). כמו כן דרש בגין פיצויים עבור נזקי המלחמה והחזרת הרכוש שנלקח מהיהודים. בגין קרא גם ליצור יחסי ידידות בין עמי אסיה ואפריקה. בתחום הכלכלי קרא בגין לרפורמה במיסים להפחית את נטל המיסים ואת האפלייה שיש בגביית המיסים (הפטור לתנובה).עוד קרא בגין לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. בגין גם קרא בתחום מדיניות הפנים לערוך שינוי יסודי במעמד הש.ב. ע"י הקמת שני שירותים האחד נגד אויבים מבחוץ שיעמוד תחת פיקוח הצבא ,השני נגד אויבים מבית שיעמוד תחת פיקוח המשטרה.

איזהו פשיסט

במאמר זה מספר בגין כי ח"כ יערי ממפ"ם אמר לו פעם כי למרות שחשב שתנועת "החרות" היא תנועה פאשיסטית הוא למד מעבודתם המשותפת בכנסת כי הם לא פאשיסטיים כלל. בגין טוען כי ברור ש"חרות" איננה תנועה פאשיסטית שכן היא מתבססת על אהבת הליברליזם של ז'בוטינסקי. בגין טוען עוד כי מחנה הפועלים הסית במשך שנים נגד תלמידי ז'בוטינסקי. בגין מזכיר את דברי בן –גוריון שטען לאחר הבחירות לכנסת ה-3 כי עליית "חרות" בבחירות מסוכנת למדינה. בגין יחד עם זאת מצביע על הצביעות של בן –גוריון שהציע לאחר הבחירות לכנסת ה-3 לד"ר בדר ש"חרות" תצטרף לממשלה בעוד שהוא אמר בעיתונים כי "חרות" היא פאשיסטית. בגין תמה האם המפלגות הפועליות מבינות את משמעות המילה פאשיסט. בגין מספר שכאשר הם קראו לנאצר פאשיסט מפ"ם התנגדה לכך וטענה כי דווקא דה גול הוא פאשיסט. וגם כרושצו'ב טען כי דה גול הוא פאשיסט ונאצר הוא גיבור.

שוב לצבא, דיין !

במאמר זה יוצא בגין נגד הופעותיו המפלגתיות של דיין שעלולות לשמש בסיס לפוליטיזציה. בגין גם מתייחס לדברי רה"מ בכנסת בשבוע החולף שאומנם נסוג והורה לדיין שלא לנאום אך יחד עם זאת רה"מ לא חזר בו מנאצותיו כלפי בגין ותנועת ה"חרות". בגין מזהיר את רה"מ שלא יגדף את אנשי "חרות" כי על אף נימוסיהם הפרלמנטריים של אנשי "חרות" הם ישיבו לו מנה אחת אפיים. בגין טוען כי דיין מייצג את צבא העם כולו המורכב גם מבורגנים. בגין טוען עוד במאמר זה כי על דיין לשוב לצבא ולא להתעסק בפוליטיקה מפלגתית כמו דבריו בעיתון "דבר" לפועלי אתא כי הם והוא (דיין) הם תנועת הפועלים .