ח"כ מ. בגין בכנסת: "ייטב לאומה ביום בו יצא בן-גוריון לפנסיה"

נאום בגין בכנסת בישיבה שבה צפויה לאשר הכנסת את החלפתו של שר התחבורה (יצחק בן אהרון). בגין תוקף בחריפות את בן גוריון, שעוזב את המליאה בתחילת הדברים וטוען כלפיו שהוא מזלזל באופוזיציה. בגין קרא לרה"מ לפרוש מהחיים הפוליטיים והצביע על כך שקיים בציבור חוסר אמון במפא"י, ושמפא"י מפעילה לחץ חברתי וכלכלי על הציבור. בגין תקף גם את רה"מ על כך שטען כי "חרות" טענה שמלחמת השיחרור נחשבה כט' באב שלישי, ובגין הכחיש זאת. כמו כן, יש דיון על הצעת חוק של בגין, שהתפטרות של שר תחל 48 שעות מהגשת מכתב ההתפטרות אלא אם כן השר חוזר בו. הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסת 28.5.1962

שוויוניות או תמורתיות

במאמר זה דן בגין בשביתת המהנדסים. בגין טוען כי דברי ההסתה של רה"מ נגד המהנדסים הם דברי הסתה פראית בגין טען עוד כי התנגדותו של רה"מ לשביתה ודבריו כי לא ישולם כסף לשובתים אם לא יעבדו מנוגדת לרוח הסוציאליסטית שרה"מ אמור לייצג . בגין קרא לשובתים שלא השתמש במושג שיוויוניות כי מושג סוציאליסטי זה איננו קיים כלל כי בשיוויניות אין צדק אלא עוול ויש בה צביעות. אך במקום זה יש להשתמש במושג תמורתיות קבלת תמורה בעד העבודה, בעד מאמץ העבודה והמומחיות. בגין גם קובע כי בכל מקרה חמשת המ"מים (מזון ,מלבוש ,מרפא ,מורה ,מעון) צריכים להיות מסופקים גם למי שלא עובד.

אסיפת בחירות ברמת גן

בנאום לקראת בחירות ברמת גן בגין סוקר את מצע תנועת החרות בענייני חוץ ופנים. בגין מתייחס להסתעפויות פרשת "עסק הביש", ועל חוסר האמון במפא"י בעקבותה. בגין יוצא נגד הטענה כי החזרת הפליטים אינה סכנה למדינה. בגין תוקף את הד"ר גולדמן שטוען כי "מכר את רעיון המדינה היהודית" וטוען שרעיון המדינה היהודית היה מאז ומתמיד ועליו נשפך דם רב. וכי "קונפדרציה" לא יכולה להתקיים מאחר שמסביבנו ישנם רק מדינות ערב שהן אויבות, ובהן לא נוכל להשתלב. בגין קורא להצביע לתנועת החרות, על מנת ליצור אלטרנטיבה לממשלת מפא"י. דיווח על הנאום התפרסם בעתון חרות בתאריך 08/08/1961