אשר שופט יחטא

במאמר זה יוצא בגין נגד דברי השופט כהן שופט בית המשפט העליון אשר השווה יהודים ויהדות לנאצים ולגזענות .השופט כהן השווה בין הפסילה של יהדותו של אדם בשאלת מיהו יהודי(גיור כהלכה) לאידיאולוגיה הגזענית של הנאצים. בגין מביע את תמיהתו לדברים אלה של השופט שאותו הוא מכבד ומעריך. בגין טוען כי היהדות פוסלת גזענות ומצווה לא לשנוא אלה לאהוב את הג. בגין מביע את תמיכתו באיסור נישואי תערובת משום שזה מונע התבוללות בקרב העם. בגין טוען עוד כי לדרוש גיור כהלכה זוהי לא גזענות כפי שטוען כהן.בגין קורא לשופט כהן לחזור בו מדבריו ומדגיש כי לא השופט כהן היה הראשון שהשתמש בביטויים המשווים יהדות לנאציזם וכי בן –גוריון קדם לו.

אל ננתק את הקשר בין עמנו לבין אלוהי אבותינו

העיתון מדווח על נאומו של בגין בכנסת ב8/7 בשאלת מיהו יהודי?בעקבות החלטת הממשלה להפריד בין יהדות כלאום ליהדות כדת. בגין טען כי יש להבדיל בין אזרחות מצד אחד ולאום ודת מצד שני. בגין טען כי אזרחי ישראל יכולים להיות לא רק יהודים אלא גם בין לאומים אחרים ובני דתות שונות שהתאזרחו בה מחוק. בגין טען כי באשר ליהודים אסור להפריד בין לאום ובין דת וכי המתבוללים לאורך השנים ניסו לעשות כך אך לא הצליחו. בגין קרא בנאומו גם לחכמי הדור להקל עם חלק מבני ישראל ולהקל עליהם בקבלתם ליהדות. הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסת 08/07/1958

הישיבה הארבע מאות ושמונים ותשע של הכנסת השלישית-הודעת ראש הממשלה על התפטרות השרים מ.ח. שפירא וי. בורג (המשך דיון)

נאומו של בגין בכנסת ב8/7 בשאלת מיהו יהודי?בעקבות החלטת הממשלה להפריד בין יהדות כלאום ליהדות כדת. בגין טען כי יש להבדיל בין אזרחות מצד אחד ולאום ודת מצד שני. בגין טען כי אזרחי ישראל יכולים להיות לא רק יהודים אלא גם בין לאומים אחרים ובני דתות שונות שהתאזרחו בה מחוק. בגין טען כי באשר ליהודים אסור להפריד בין לאום ובין דת וכי המתבוללים לאורך השנים ניסו לעשות כך אך לא הצליחו. בגין קרא בנאומו גם לחכמי הדור להקל עם חלק מבני ישראל ולהקל עליהם בקבלתם ליהדות. הנאום המלא מובא גם בעיתון חרות שפורסם ב11/7/1958

הישיבה השלוש-מאות-וארבע של הכנסת השניה יום רביעי, ט״ו אלול תשי״ג 26 אוגוסט 1953 – חוק שיפוט בתי-דין רבניים (נישואין וגירושין), תשי״ג – 1953 קריאה שניה וקריאה שלישית

בגין מביע את ההתנגדות להצעה לאפשר לזוגות יהודיים שאינם אזרחיה או תושביה של ישראל להתגרש בבתי-דין רבניים ישראל ומציע להכיל את החוק לא רק על האזרחים אלא גם על התושבים של מדינת ישראל.