חופש שפע ושלום אמת
נאומו של מר מנחם בגין, באספת מוזמנים בחיפה, על מדיניות החוץ, מדיניות הפנים והמדיניות הסוציאלית – כלכלית
נאומו של מר מנחם בגין, באספת מוזמנים בחיפה, על מדיניות החוץ, מדיניות הפנים והמדיניות הסוציאלית – כלכלית
נאומו הפומבי הראשון של מנחם בגין בפתיחת הוועדה הראשונה של תנועת החרות. נושאים עיקריים: המחתרת, מצב האומה ב-1948, מצע המפלגה, מדיניות החוץ והפנים
בנאום שנשא בגין בראשון לציון הזכיר את פעילות המחתרת הלוחמת, ואת חשיבותה בהקמת המדינה, ובשינוי דעת העולם שתרמה להקמתה. בגין טוען כי אין להסכים אוטומטית עם החלטות האו"ם כי הן מובלות מאינטרסים שונים שלא בהכרח מיטיבים עם ישראל. כמו כן מזהיר בגין מהחלטות המערבות את עבדאללה מלך ירדן. בגין יוצא נגד חוקי החרום והשתלטות מפא"י על כל עמדות המפתח במדינה, וטוען כי זוהי דיקטטורה במסווה קואליציוני.
במאמר זה, בגין פותח ואומר שאנשיו תמיד ידעו לחזות תהליכים דיפלומטיים, לעומת ההתעלמות של אנשי הציונות הרשמיים שבחרו לא לראות את שעומד לבוא. בגין מתריע בפני הסכם הכולל את עבדאללה, או את הבריטים שגורשו זה עתה מהארץ. בגין שוטח את חמשת העקרונות של של תנועת החרות. – נאמנות למטרה (שלמות הארץ) אהבת החופש (חרות הפרט), אמירת אמת, חזון הצדק (5 המ"מים) ויצירה והגשמה.
בנאום שנשא בגין ברמת גן הוא מספיד את עולי הגרדום ומזכיר את גבורתו של דב גרונר בפעולה ברמת גן. בגין מבקר את מדיניות החוץ של הממשלה הזמנית וטוען כי אסור להסכים לויתורים ואין לזלזל באדמה שנכבשה בדם, וכי הגבולות הקיימים הם לא הגבולות הסופיים של ארץ-ישראל, וכשתנתן הזדמנות יש להמשיך לכבוד. בגין מבקר את מדיניות הפנים, ומדגיש את הפחד מהתבצרות מפאי בעמדות מפתח שלטוניות המבטיחה את שליטתה הבלעדית.