הישיבה המאה שלושים וחמש של הכנסת הראשונה – סיפוח האיזורים הערביים שממערב לירדן לממלכת ירדן ההאשמית

בגין מבקר את הניסיונות הרבים של הממשלה לרכוש את ידידותו של עבדאללה מלך ירדן מתוך רצון שיום אחד ייחתם הסכם שלום עמו. מציין שהוויתור על עבר הירדן המזרחי היה טעות, ושלממשלה אין מנדט לוותר על שטחים מארץ ישראל. הנאום מובא במלואו גם בעיתון חרות שפורסם ב5/5/1950

בגין -תוכנית השעבוד מחדש תופר

העיתון מביא מדברי בגין בהפגנה בכיכר מוגרבי בת"א בנוכחות כ30,000 איש.בגין יצא נגד סיפוח הגדה המערבית ע"י ממלכת ירדן. בגין הזכיר לנוכחים כי ¾ משטחי א"י לא שוחרר עדיין וכי בריטניה השולטת למעשה בירדן עדיין רוצה לכבוש שטחים מא"י . בגין הבטיח כי הוא ותנועתו למען עתידו של העם היהודי לא ינוחו ולא ישקטו עד אשר תשוחרר הארץ כולה וממלכת עבדאללה תימחה מעל פני האדמה .עוד מדווח העיתון כי בגין סיפר לנוכחים על חלקו של האצ"ל בהשגת העצמאות .

נפתחה המועצה העולמית של איגוד חרות-הצה"ר

העיתון מביא מנאומו של בגין בפתיחת המועצה העולמית של חרות – הצה"ר ב18/4 . בגין טען כי מדיניותה של מדינת ישראל מוכתבת ע"י שני גורמים עקרוניים :הגורם הטריטוריאלי והגורם האתני . עוד עמד בגין על השפעתה החזקה של בריטניה במזה"ת . כמו כן תקף בגין את הסכם שביתת הנשק של ישראל עם עבר הירדן. בהתייחסו לבעית העלייה ארצה טען בגין כי המשטר הכלכלי השורר בארץ המונע כל יוזמה כלכלית עצמאית פוגע בעלייה וכי יש להחליף את משטר מפא"י .

בחגיגת יום הישובים בירושלים – ניתן מזיעתנו לאדמה שכבשנו בדמנו -מצהיר מנחם בגין והתרה- לא יהיה שלום ללא שחרור המולדת כולה.

העיתון מביא מדברי בגין במסיבה לכבוד מתישבי רמת רזיאל. בגין טען בין היתר כי לא ייכון שלום בין ישראל למדינות ערב עד שלא תשוחרר הארץ כולה. בגין ציין את הצטיינות חניכי ז'בוטינסקי בהתיישבות והציע לקרוא לשטח שבין י"ם לת"א מעוז י"ם. על הטענות כי תלמידי ז'בוטינסקי לא יישבו את הארץ טען בגין כי "לא התישבנו משום שישבנו ומשום שישבנו יושב היום בן –גוריון על כיסא רה"מ"