לקראת השינוי הגדול

מאמר קצר של מנחם בגין לכבוד יום כיפור של שנת תשי"ח. בגין בוחן את האירוע המרכזי של השנה החולפת, הלא הוא מבצע קדש, ואת תפקידה של תנועת החרות באירוע זה. לבסוף, מייחל בגין לחילופי שלטון במדינת ישראל, לקראת הבחירות העתידיות

איגרת לתשי"ח

באיגרת מדרום אפריקה לכבוד ראש השנה תשי"ח בגין מסכם את השנה שחלפה. בגין מדגיש את החשיבות ביציאה למלחמת סיני כהגנה עצמית מבצע כזה יעיל הרבה יותר מפעולות תגמול. בגין מדגיש שעדיף להתמודד עם חזית אחת ולא להקלע למלחמה כוללת. בגין מדגיש את החשיבות של הקשר עם צרפת שהתחזק בשנה האחרונה. כמו כן מתייחס בגין לנסיון של המפלגה השלטת להשתלט על לחמם ופרנסתם של העם על מנת להאריך את שלטונם לפני הבחירות בשנה הבאה. תאריך לא מדוייק

לא עוד לסגת – נעמוד כעם אחד!

נאומו המלא של מנחם בגין במושב המועצה הארצית של תנועת החרות. בגין קורא לא לסגת מקו אל-עריש, אבו-עגיילה וקוסיימה. בגין קורא לעמוד בלחץ ולא למסור גם את שארם-א-שייך ולא את רצועת עזה. בגין מדבר על התנאים והסיבות שהביאו למבצע סיני. בגין טוען כי מדיניות "חרות" במשך השנים היוותה יסוד עקרוני למבצע סיני. בגין מביע את צערו על כך שבעקבות הפעולה הצבאית המוצלחת באה מדיניות כושלת שהסכימה להחזרת השטחים. בגין מביע חשש שבעקבות נסיגת צה"ל יום יבוא ואנשי ה"פדאיון" יפתחו שוב בהתקפות. עוד מוסר בגין בנאומו על הצעת בית"ר להקים נקודות התיישבות בעזה. בהתייחסו לערבים שמצאו את מותם בכפר קאסם מביע בגין את צערו על כך והביע את בטחונו כי בית המשפט יקבע את אשר קרה שם. בגין יוצא נגד כל אלה המתקוממים על הרצח ההמוני בכפר-קאסם בזמן שהם שתקו על פרשת הרצח ב"אלטלנה".

מ. בגין בנאומו בקולנוע אוריון לפני ההפגנה: ,,גורל ירושלים כגורל עזה-עתיד ירושלים יוכרע בעזה!" תביעותינו: יוסיף החייל העברי לשבת בעיר שמשון ובמפרץ אילת בל נזוז משום שטח כל עוד מצרים אינה מבקשת שלום

העיתון מדווח על כנס של תנועת ה"חרות" בי-ם בקולנוע אוריון ב-13/2 שם אמר בגין בין היתר כי צריך לקום ולצאת נגד הנסיגה מחצי האי סיני. בגין קבע כי יש להתנגד בחריפות לכניסת הצבא המצרי לשם. בגין תמה לשם מה נפלו קורבנות במבצע סיני אם רוצים להחזיר את כל מה שהושג. עוד התייחס בגין בנאומו לאיומי הרוסים נגד ישראל וטען כי הם לא מתכוונים ברצינות לכך. בגין האשים את הממשלה על כישלון מסע ההסברה העולמי בעקבות מבצע סיני. בגין טען כי הממשלה אשמה בביקורת העולמית שמופנית אליה שכן הממשלה במשך שנים דחתה את תוכניות "חרות" ואילו עתה היא לא יכולה להסביר אותן.בגין קרא שלא לסגת מעזה. עוד קרא בגין להפסיק את הנסיגה מחצי האי סיני וקבע כי גורלה צריך להקבע במו"מ בין ישראל למצרים.

יללה תנית

במאמר זה מתייחס בגין לדיון המדיני בכנסת בשבוע החולף .בגין טוען כי מדברי חברי הכנסת ניתן ללמוד על ההתקרבות לעמדותיה של תנועת ה"חרות" .בגין טען כי במשך שנים טענו המפלגות כי "חרות" דוגלת בהרפתקנות צבאית ואילו עתה רובם (חוץ מהקומוניסטים) מכירים בצורך של פעולה צבאית שתמחוץ את האויב .במאמר זה יוצא בגין גם נגד שירי אלתרמן שמופיעים בטור השביעי ב"דבר" שבהם מהלל אלתרמן את בן –גוריון .בגין טוען כי בן –גוריון לא ראוי לשירי הלל אלא במיוחד לאור דבריו בכנסת .בגין טוען כי נאומו של רה"מ היה נאום רווי פחד ושנאה חסרת אונים וכי בן –גוריון בעברו נהג להעליל על יהודים (ארלוזורוב). בגין תקף גם את רה"מ על כך שטען כי אצל "חרות" כל שעת כושר טובה העיקר לצאת לפעולות צבאיות.בגין טען כי אין זה כך וכי שעת הכושר הטובה ביותר היתה ב48 וכי מאז היו עוד שעות כושר טובות שלא נוצלו ע"י הממשלה .בגין טען עוד כי עתה עם כניסת צבא עירק לירדן יש לפעול וכי זו לא שעת כושר אלא שעת כורח .