עוד נגיע לימים גדולים! עוד נחיה במדינה המבוססת על חרות וצדק, עוד נראה בנחמת ציון המשוחררת נאומו המלא של יור תנועת החרות מר מנחם בגין בפתיחת הועידה הארצית השלישית של תנועת החרות.

העיתון מביא את דברי בגין בבית ציוני אמריקה ב19/4 עם פתיחת הועידה הארצית ה3 של "חרות". בגין תוקף בחריפות את מדיניות הקואליצית מפא"י-הציונים הכלליים בצחומי מדיניות הפנים, שלטון החוק, הכלכלה ומדיניות החוץ ומתאר רעיונות של חרות לגבי אותם הנושאים.

מה היתה עושה תנועת החרות?

נאומו של בגין בדרום אפריקה, בו הוא מפרט עיקרי משנתו המדינית. חלק הראשון מוקדש לנושאי דמוקרטיה, שלטון החוק וחוקה, חלק השני – לעיקרונות מדיניות הכלכלית, חלק השלישי דן בבעיות המבניות של המשק הישראלי ובדרך הדמוקרטית להגיע לשטון וחלק הרביעי – במדיניות החוץ.

המוסר של מטיפי המוסר

במאמר זה מתייחס בגין לגירושם של 4 אנשים מאנשי אבו גוש לנצרת בטענה כי ניסו להטיל פצצה על ילדים . בגין טוען כי אם הם אשמים אז יש לשלוח אותם לכלא ואם הם לא אשמים אז יש להשאירם בכפר.בגין טוען כי העונש של גירוש הוא עונש אווילי , בגין גם יוצא נגד אלה המשווים את העונש הזה ל"סזון" נגד אנשי האצ"ל וטוען כי זוהי השוואה אווילית.בגין מתקומם נגד כל מטיפי המוסר למיניהם אשר יצאו נגד גירוש הערבים מתוך עקרונות של חירות האדם כאשר הם לא השמיעו מילה בקשר למשפט צריפין . במאמר זה יצא בגין גם נגד מעצרו של נציב בית"ר פתחיה שמיר וחבריו בנמל חיפה שלטענת המשטרה תיכננו להפעיל פצצה שתמחה נגד השילומים .בגין מעלה על נס את אישיותו של פתחיה שמיר ופעילותו למען המדינה והתנועה ומספר על צניעותו הרבה שמתבטאת בין היתר באי תלונותו על תנאי המאסר הקשים בו הוא נתון

ללא כותרת

בגין מביא את ברכתו לכבוד לראש השנה לשנת תשי"ד. בגין מביע תקוותו כי נציב בית"ר פתחיה שמיר ואחרים הנמצאים בכלא מחמת התנגדותם להסכם עם הגרמנים ישוחררו וכי יבוא היום וכל העם יתגאה בהם. עוד מביע בגין את תקוותו לשיחרור מהיר של הארץ ואיחוד י"ם.

"הפתרון למצב הכלכלי והמדיני הקשה", מנחם בגין באספת המונים ברמת גן, "פרוק מונופולים ההסתדרותיים וחלוקת הונם שנגזל מן העם"

העיתון מביא מנאומו של בגין באסיפה בר"ג. בהתייחסותו למצב החדש בברה"מ בעקבות מותו של סטאלין אמר בגין כי לדעתו השלטון של בריה ומלאנקוב לא יחזיק מעמד.בהתייחסו לכינוס שיזמה הממשלה "שלח את עמי"למען יהודי ברה"מ אמר בגין כי בכינוס זה אין כל תועלת שכן גוי מכבד את הלוחם ולא את הנואם בעברו לדבר על המזה"ת טען בגין כי תוכנית ההגנה האזורית למזה"ת מסוכנת לישראל שכן ארגון שכזה יגרום להפעלת לחץ על ישראל לויתור על י"ם ,חלקים בנגב . בהתייחסו למצב הכלכלי הגרוע השורר בארץ אמר בגין כי ניתן לשפרו ע"י פירוק המונופולים המפא"ים ההסתדרותיים ע"י הפרדה חלקית בין איגוד מקצועי של עובדים לעובדים .בגין הבטיח כי יבוא יום ושלטון מפא"י ייפסק וכך גם המונופולים של מפא"י