ממחתרת למפלגה

בהרצאה בפני סטודנטים במכון לחקר הציונות מסביר בגין את המעבר מגוף לוחם במחתרת לתנועה פוליטת, חלק מן האופוזיציה תחת ממשלה יהודית. בגין מבהיר כי אנשי בית"ר לפני מלחמת העולם השניה היו עסוקים גם בעבודה עברית והתיישבות אך משפרצה היו עסוקים בעיקר במלחמה למען מדינה עברית יחד עם האצ"ל ולתקופה גם יחד עם ההגנה. משקמה המדינה, הושגה המטרה והגוף הלוחם הצטרף לצה"ל. והתנועה הפכה לתנועה מדינית שמרכז פעלה היתה זכותנו על ארץ ישראל, וצדק סוציאלי.. בגין מתייחס לפילוג בתוך הצוה"ר.

הישיבה העשרים-ואחת של הכנסת השמינית – יום ראשון, ט״ז אדר תשל"ד – 10 מארס 1974 – התייצבות הממשלה החדשה לפני הכנסת – דיון

בנאום אחרי התייצבות של הממשלה החדשה (אחרי בחירות לכנסת ה-8) במליאה בגין מבקר בחריפות חוסר אמינות של הממשלה ונטייתה להיעזר בהדלפות לצרכי צידוקים. בגין מאשים את הממשלה בשוחד פוליטי שהתבטא בהגדלת מספר תיקי שרים שקיבלו סיעות קטנות. בגין מאשים את הממשלה במחדל של מלחמת יום-כיפור וטוען שהיא אינה יכולה לפתור משבר שנוצר במדינה עקב המלחמה. בגין טוען שתכנית של נסיגה חלקית לא יכולה להביא שלום ומאשים את הממשלה בצביעות בנושאי ארץ-ישראל והתנחלויות. בגין מציג תכנית המדינית שלו שבמרכזה – שלמות המולדת, התיישבות בכל חלקי הארץ, שוויון זכויות אזרחיות לכל, מתן האזרחות לערבים החיים בשטחים שירצו בכך. במדיניות החוץ בגין דורש להתרכז בפטרון המצב הקשה של יהודי סוריה ובהפעלת לחץ על ברה"מ בדרישה שהיא תאפשר עלייה. בנושאי פנים בגין דורש צעדים נגד צמצום העוני ובמיוחד הגדלת קיצבאות למשפחות מרובות ילדים

עיקרי הדברים מהרצאתו של מר בגין בפתיחת הועידה הי"א של תנועת החרות

בנאום בגין מזכיר את פועל האצ"ל בהקמת המדינה. בגין טוען שחלוקת הארץ לא תביא לשלום, אלא תגדיל את שפיכות הדמים. בגין טוען שיש לאפשר לתושבים הערבים בישראל להחליט אם הם רוצים באזרחות ישראלית, ולהיות שווי זכויות. בגין מסביר שיש לדאוג לפליטים הערביים הנמצאים במדינה, אך אלה הנמצאים בארצות ערב הם בעיה של מדינות ערב. לענין רוב יהודי, בגין מציע כי יש לתגמל משפחות מרובות ילדים וכן לדאוג לעליה גם ממדינות ערב וגם מרוסיה, עמה יש לדון בעזרת מתווכים לאפשר ליהודים לעלות לארץ. בגין מבדיל בין פעולות המחתרות לבין הטירור הערבי, שהאצ"ל ניסה לא לפגוע במטרות אזרחיות יהודיות, ערביות ובריטיות , שהן המטרות הבלעדיות של ארגוני הטרור, יש להקים גוף מיוחד שיטפל בסוג לחימה זה. בגין קורא לנוער היהודי לישב את כל מדינת ישראל, ולהקים ערים והתנחלויות. בגין מפרט את הבעיות הכלכליות שגרם המשטר הנוכחי, וקורא לצמצום פערים ע"י עקרון חמשת המ"מים, מיגור השחיתות, פיתוח עירוני לשם שיכון זוגות צעירים. בגין קורא להקדמת הבחירות, ולאפשר לתנועת החרות להקים ממשלה חדשה הנאום המלא קיים בועידות מפלגה 13245

נאומו של מר מנחם בגין בישיבת הפתיחה של הועידה ה-י"א של תנועת החרות

בנאום בגין מזכיר את פועל האצ"ל בהקמת המדינה. בגין טוען שחלוקת הארץ לא תביא לשלום, אלא תגדיל את שפיכות הדמים. בגין טוען שיש לאפשר לתושבים הערבים בישראל להחליט אם הם רוצים באזרחות ישראלית, ולהיות שווי זכויות. בגין מסביר שיש לדאוג לפליטים הערביים הנמצאים במדינה, אך אלה הנמצאים בארצות ערב הם בעיה של מדינות ערב. לענין רוב יהודי, בגין מציע כי יש לתגמל משפחות מרובות ילדים וכן לדאוג לעליה גם ממדינות ערב וגם מרוסיה, עמה יש לדון בעזרת מתווכים לאפשר ליהודים לעלות לארץ. בגין מבדיל בין פעולות המחתרות לבין הטירור הערבי, שהאצ"ל ניסה לא לפגוע במטרות אזרחיות יהודיות, ערביות ובריטיות , שהן המטרות הבלעדיות של ארגוני הטרור, יש להקים גוף מיוחד שיטפל בסוג לחימה זה. בגין קורא לנוער היהודי לישב את כל מדינת ישראל, ולהקים ערים והתנחלויות. בגין מפרט את הבעיות הכלכליות שגרם המשטר הנוכחי, וקורא לצמצום פערים ע"י עקרון חמשת המ"מים, מיגור השחיתות, פיתוח עירוני לשם שיכון זוגות צעירים. בגין קורא להקדמת הבחירות, ולאפשר לתנועת החרות להקים ממשלה חדשה קיים תקציר לנאום בארכיון האישי, מרכז מורשת בגין ,208166 ,208155

ארץ ישראל שיבת ציון, צדק חברתי

נאום של מנחם בגין בקונגרס הציוני הכ"ח, בו הוא מתייחס בקצרה לשלל ענייני השעה, החל משחרורה של ארץ ישראל במלחמת ששת הימים, דרך החשש הדמוגרפי ושוויון זכויות לכל יושבי הארץ, בעיית העוני, מניעת עלייתם של יהודי ברית המועצות, הצורך בלימוד עברית לנוער היהודי בגולה וכלה במצבה ותפקידה של הציונות בתוקפה זו. הנאום נישא ב-20 בינואר 1972, והפרסום כאן מתבסס על הגרסה שפורסמה בכתב העת "בארץ ישראל", גיליון שבט תשל"ב, פברואר 1972.