בגין: המשפט הבינלאומי מחייב שינויים טריטוריאליים – אחר תבוסת התוקפנים

העתון מדווח על דברי בגין בפתיחת סמינריון לאזרחות טובה מטעם ויצ"ו. בגין הסביר מדוע על פי המשפט הבינלאומי ישראל זכאית לשינויים הטריטוריאלים מששת הימים כאשר הביסה את התוקפן, ולכן ירושלים השלמה שלנו, ולא תוחזר לאף אחד לאחר ששוחררה. בעברו לדבר על הבעיה הדמוגרפית שהוכחה חמורה יותר על פי מפקד האוכלוסין אמר כי יש לדאוג להגברת העליה שבגדר פיקוח נפש, וכן בריבוי הטבעי. בגין דיבר על תנועת הפליטים לכיוון ירדן מסיבות כלכליות ומשפחתיות ואמר כי אחרי המלחמה הם יותר בני חורין משהיו, ובמשך הזמן יקבלו את מלוא זכויותיהם האזרחיות

המצב המדיני והבטחוני (הרצאה בפני מועצת תנועת החרות) – בשלושה חלקים

נאום של מנחם בגין בפני מועצת תנועת החרות שהתפרסם בשלושה חלקים בעיתון "היום". בגין דן בו בהרחבה בחוקי המשפט הבינלאומי ביחס להטבעתה של המשחטת 'אילת', וכן לגבי מעמדם של השטחים ששוחררו במלחמת ששת הימים. בגין מצביע על חשיבותה של ממשלת האחדות שתרמה לנצחון ולעליית המורל הלאומי, גם בקרב יהודי התפוצות. בגין קורא לעליה רבה מכל התפוצות, וטוען שמדובר בפיקוח נפש לאומי, וכן להגברת הילודה, וטוען שיש גם להתאים מדיניות כלכלית שתקלוט את העולים ותעניק קצבאות למשפחות מרובות ילדים. תאריכי הגיליונות שבהם פורסמו המאמרים: 25 ו-27 באוקטובר ו-3 בנובמבר 1967.

בפתיחת מועצת תנועת החרות בירושלים בגין: התקפת נגד על התוקפנות – חובה

העתון מדווח על נאומי הפתיחה של מועצת חרות. בגין, בתגובה להטבעת המשחתת 'אילת' אמר כי אף מדינה אחרת לא היתה שותקת, וגם לא ישראל, מדובר בהגנה עצמית מפני תוקפנות, והזכיר כי הגנה כזו מצדיקה שינויים טריטוריאלים, כפי שרוסיה בעצמה טוענת. כתגובה לדברי אשכול, אמר בגין כי לא רק שהיה צורך בממשלת האחדות הקמתה היתה הכרחית והעלתה אל המוראל בקרב חיילים ואזרחים. בעברו לדבר על נושאים מדיניים אמר כי ברור שחופש השיט במפרץ אילת מצריך נוכחות צבא ישראל, וכפי שגורסת מגילת האו"ם כל שינוי מצריך מו"מ ישיר בין הצדדים. בגין קורא לשיבת ציון שהיא בגדר פיקוח נפש שתצריך גם שינויים כלכליים. הנאום המלא פורסם בעתון בתאריכים25,27/10/1967 ו03/11/1967

בגין: פתיחת התעלה מותנית בהסכמת ישראל לא פחות מאשר בהסכמת מצרים

העתון מדווח על נאומו של בגין בקבלת פנים שערכה לכבודו מועצת בית שאן. בנאומו התיחס לדברי נציג לבנון באו"ם שאמר שלא יכירו בישראל, וכי לא יבואו איתה במו"מ להסכם שלום. בגין טען כי אם לא יושג הסכם כזה הצבא לא יסוג מעמדותיו, והעובדה שלא נחתמו הסכמי שלום לאחר מלחמת העולם השניה, רק מחזקת את זכותה של ישראל על הטריטוריות אחרי המלחמה. בגין טוען כי כל הסכם לגבי פתיחת המעבר בתעלת סואץ תחייב את הסכמת ישראל. בגין הבהיר כי אסור להרגיש איום מהחלטות האו"ם, וכן לגבי מעשי האיבה אמר כי אנחנו יכולים להם.

בישיבת מרכז תנועת החרות בירושלים – מ. בגין: גם אם היתה מתקבלת באו"ם החלטה בדבר נסיגה – לא היינו נסוגים

העתון מדווח על ישיבת מרכז תנועת החרות שהתקיימה בירושלים. בגין הבהיר שגם אם היתה מתקבלת החלטה באו"ם כי ישראל צריכה לסגת מהשטחים ששוחררו, לא היתה עושה זאת, וכי עד שיהיה הסכם שלום הצבא ימשיך להחזיק בעמדות הפסקת האש. בגין קרא ליהדות הגולה לעלות ארצה וקבע כי זוהי שעת מבחן לציונות. בגין אף הגיב לדברים שנלקחו לכאורה מספרו 'המרד' והוקראו באו"ם על ידי נציגי מדינות ערב כאילו האצ"ל טווח בנשים וילדים בדיר יאסין, ואמר כי הוא מקווה כי משלחת ישראל לאו"ם תגיב על השקר.