הישיבה השביעית של הכנסת העשירית יום רביעי, ה' באב התשמ"א, 5 באוגוסט 1981 – הודעה על הרכבת הממשלה

בגין מציג את ממשלתו השנייה לכנסת, לאחר הניצחון בבחירות לכנסת העשירית. בגין מדגיש שהליכוד מרכיב את הממשלה בזכות העובדה שקיבל יותר קולות מהמערך. בגין מדגיש כי תקיפת הכור בעיראק ופעולות של חיל האוויר בלבנון הן פעולות של הגנה עצמית לגיטימית. בגין משבח את הברית האסטרטגית בין ישראל לארצות הברית, מביע תקווה לשיפור היחסים בין ישראל לצרפת בעקבות ניצחונו של פרנסואה מיטראן בבחירות. בגין טוען שישראל אינה מעוניינת בסכסוך מול ברית המועצות, אך חידוש היחסים תלוי בהחלטה של ממשלת ברית המועצות ובמצבם של יהודי ברית המועצות ושל אסירי ציון. בגין מדגיש שממשלתו דוגלת בליברליזם אך לא בהפקרת אדם. בגין מוחה נגד שימוש בביטוי "שתי תרבויות" בתעמולת המערך. בנאום המסכם בגין חוזר על הטענה שהליכוד היא המפלגה הגדולה בזכות העובדה שהיא קיבלה את מירב הקולות. בגין מכחיש שהתקיים משא ומתן מול אש"ף על הפסקת אש בצפון. בגין מזכיר שהמדינה קמה לא רק בזכות הקיבוצים, אלא גם בזכות יוזמה חופשית. בגין מודיע על הסכמתו של דוד לוי למלא תפקיד שר בממשלתו.

הישיבה השביעית של הכנסת העשירית יום רביעי, ה` באב התשמ"א 5 באוגוסט 1981 – הודעה על הרכבת הממשלה

כפי שגם אמרנו לידידינו ובעלי–בריתנו האמריקנים, כי אין אנו רוחשים חיבה יתירה למושג נכס אסטרטגי. יש במושג זה מעין צליל מסחרי. לכן שמחנו לשמוע מפיו של מזכיר המדינה, אלכסנדר הייג, כי ישראל ואמריקה הן ידידות ובעלות–ברית, כי שתי המדינות חיות בברית מתמדת… לא פעם אחת בלבד שאלוני אנשי מדינה אמריקנים אם היינו רוצים או מוכנים לחתום … Continued

הישיבה השביעית של הכנסת העשירית יום רביעי, ה` באב התשמ"א 5 באוגוסט 1981 – הודעה על הרכבת הממשלה

אנחנו איננו רוצים שחיילי אומות אחרות יילחמו את מלחמותינו. יודעים אנו להגן על עצמנו. ידענו זאת בעבר, יודעים בהווה, נדע בעתיד. אבל עניין אחר לגמרי הוא התייצבות משותפת למען עניין משותף, הגנה משותפת על החירות והדמוקרטיה. ברית כזו ועמידה כזו, עליהן ייאמר: היו דברים מעולם, ובימים אלה, שבהם הטוטליטריות תוקפת ומתפשטת והחירות מצטמקת והולכת, הן … Continued

הישיבה השלוש מאות ותשעים ותשע של הכנסת התשיעית יום רביעי, י"ז בטבת התשמ"א 24 בדצמבר 1980 – הצעה לסדר היום ניהול עצמי של ערביי השטחים המוחזקים

ישנה, כפי שכבר הסברתי, בעיה מדינית יסודית. אנחנו רצינו להבטיח — ואני חושב שהבטחנו בהסכמי קמפ-דייוויד — אם יושג הסכם, כפי שנאמר שם, לביצועו של ההסכם, את העקרון שלא תקום ביהודה ושומרון ועזה מדינה עראפיסטית וגם לא יקום פרוזדור העלול להוליך להקמתה. אסור לנו לזוז מהעמדה הזאת כמלוא הנימה. כל אחד מבין את הסכנה לעם … Continued