הישיבה השלוש מאות ותשעים ושש של הכנסת השביעית – יום רביעי, י״ט אדר א' תשל"ג, 21 פברואר 1973 – הצעה לסדר-היום – הודעתו של השר אלון על ירושלים והמקומות הקדושים

בגין מוחה נגד התבטאויותיו של סגן ראש הממשלה אלון על נכונותה של ישראל להסכים לנוכחות הרשמית של ירדן בהר-הבית. בגין מצהיר, שעל מקומות הקדושים יכולים לפקח נציגי דתות, אך בשום אופן לא מדינות אחרות. בגין קורא לשר או להכריז על הריבונות הלא-מסויגת של ישראל על ירושלים או להתפטר.

הישיבה השלוש-מאות-ושבעים-ושבע של הכנסת השביעית יום שלישי, ו׳ שבט תשל״ג – 9 ינואר 1973 – הצעה לסדר–היום – ידיעות מדאיגות על החרפת רדיפות היהודים בעיראק והכנת משפטי ראווה נגדם

עצם המושג ׳׳רדיפת יהודים״ בימינו על-ידי שלטונות אכזריים, בכוח המשטרה והבולשת, בתי כלא, מחנות ריכוז ותאי עינויים – כלום יכול להיות מושג נורא מזה? כל יהודי הוא לנו עולם ומלואו, אבל אומות העולם חייבות לזכור שאך לפני שנת דור הושמדו שישה מיליונים של עולמות יהודיים כאלה בידי זדים — והן החרישו.

עיקרי הדברים מהרצאתו של מר בגין בפתיחת הועידה הי"א של תנועת החרות

בנאום בגין מזכיר את פועל האצ"ל בהקמת המדינה. בגין טוען שחלוקת הארץ לא תביא לשלום, אלא תגדיל את שפיכות הדמים. בגין טוען שיש לאפשר לתושבים הערבים בישראל להחליט אם הם רוצים באזרחות ישראלית, ולהיות שווי זכויות. בגין מסביר שיש לדאוג לפליטים הערביים הנמצאים במדינה, אך אלה הנמצאים בארצות ערב הם בעיה של מדינות ערב. לענין רוב יהודי, בגין מציע כי יש לתגמל משפחות מרובות ילדים וכן לדאוג לעליה גם ממדינות ערב וגם מרוסיה, עמה יש לדון בעזרת מתווכים לאפשר ליהודים לעלות לארץ. בגין מבדיל בין פעולות המחתרות לבין הטירור הערבי, שהאצ"ל ניסה לא לפגוע במטרות אזרחיות יהודיות, ערביות ובריטיות , שהן המטרות הבלעדיות של ארגוני הטרור, יש להקים גוף מיוחד שיטפל בסוג לחימה זה. בגין קורא לנוער היהודי לישב את כל מדינת ישראל, ולהקים ערים והתנחלויות. בגין מפרט את הבעיות הכלכליות שגרם המשטר הנוכחי, וקורא לצמצום פערים ע"י עקרון חמשת המ"מים, מיגור השחיתות, פיתוח עירוני לשם שיכון זוגות צעירים. בגין קורא להקדמת הבחירות, ולאפשר לתנועת החרות להקים ממשלה חדשה הנאום המלא קיים בועידות מפלגה 13245

נאומו של מר מנחם בגין בישיבת הפתיחה של הועידה ה-י"א של תנועת החרות

בנאום בגין מזכיר את פועל האצ"ל בהקמת המדינה. בגין טוען שחלוקת הארץ לא תביא לשלום, אלא תגדיל את שפיכות הדמים. בגין טוען שיש לאפשר לתושבים הערבים בישראל להחליט אם הם רוצים באזרחות ישראלית, ולהיות שווי זכויות. בגין מסביר שיש לדאוג לפליטים הערביים הנמצאים במדינה, אך אלה הנמצאים בארצות ערב הם בעיה של מדינות ערב. לענין רוב יהודי, בגין מציע כי יש לתגמל משפחות מרובות ילדים וכן לדאוג לעליה גם ממדינות ערב וגם מרוסיה, עמה יש לדון בעזרת מתווכים לאפשר ליהודים לעלות לארץ. בגין מבדיל בין פעולות המחתרות לבין הטירור הערבי, שהאצ"ל ניסה לא לפגוע במטרות אזרחיות יהודיות, ערביות ובריטיות , שהן המטרות הבלעדיות של ארגוני הטרור, יש להקים גוף מיוחד שיטפל בסוג לחימה זה. בגין קורא לנוער היהודי לישב את כל מדינת ישראל, ולהקים ערים והתנחלויות. בגין מפרט את הבעיות הכלכליות שגרם המשטר הנוכחי, וקורא לצמצום פערים ע"י עקרון חמשת המ"מים, מיגור השחיתות, פיתוח עירוני לשם שיכון זוגות צעירים. בגין קורא להקדמת הבחירות, ולאפשר לתנועת החרות להקים ממשלה חדשה קיים תקציר לנאום בארכיון האישי, מרכז מורשת בגין ,208166 ,208155

ללמד בני ישראל זכות

בנאום שנושא בגין בסימפוזיון של ועד ההורים המרכזי בתל אביב, הוא מסביר כי יש ללמוד מן ההסטוריה הרחוקה, ומן ההסטוריה הקרובה, שאנחנו שותפים ליצורה. כמו כן בגין טוען כי יש ללמד את שחרור ועצמאות המדינה כפי שהיה, כולל פעולת כל המחתרות שהיו שותפות בפעולה, ומבדיל בין מלחמת שחרור – מעול שלטון זר, לבין מלחמת העצמאות מפני המתנגדים לעצמאותו המוכרזת של המדינה. בגין מסיים בהתיחסות ללימוד השואה ומסביר כי יש להבין כי יש גלגל חוזר של גבורה ותקומה ושעבוד, ועל התלמידים ללמוד כדי להמנע מהאבדן ברמת האפשר.