שלום העם ושלמות הארץ

ניתנו זכויות מסויימות ליהודים, והעם היהודי נעשה עָם עִם ארץ? אף היום ישנם יהודים בארצות שונות, שיש להם זכויות. אדרבא, אולי יערוך ד"ר גולדמן ביקור מעופף, אחד מני רבים, בארצות שונות ויתבונן, לא ממעל, מעל לעננים, אלא מלמטה – האם יש היום קיבוץ יהודי אחד האומר שקיומו מובטח ברוסיה הסובייטית. ניתנו זכויות ליהודים, לפני 50 … Continued

שלום העם ושלמות הארץ

בשתי האמריקות ניתנו זכויות ליהודים. אך לפני מספר שבועות בקרתי בהן. ואני רוצה לומר שבשתי האמריקות הועמד ענין העליה העממית לארץ-ישראל, בימים אלה, בצורה יותר רצינית מכפי שאי פעם עמד ענין זה מאז ד"ר גולדמן התנבא לנצחונה של הרוח המיליטריסטית בעולם כולו.

שלום העם ושלמות הארץ

וכך בכל ארצות תבל. זוהי הציונות. לא רק הרצל כך דיבר בשמה. דב בורוכוב הבחין בין גולה נורמלית, בה אין היהודים נרדפים מבחינה פיזית ברוטלית, לבין גולה בלתי נורמלית, בה יש רדיפות כלאה. והוא אמר: אבל חוק הוא לנו, גולה נורמלית נוטה להפך לגולה בלתי נורמלית. החוק הזה מתגשם לנגד עינינו. וגרמניה – האם לא … Continued

שלום העם ושלמות הארץ

אנחנו בעד חזית יהודית מאוחדת, במערכה הגורלית וההיסטורית למען הוצאת היהודים, אחינו, מרוסיה והבאתם לארץ-ישראל. ונעמול למענה, אבל שוב, כמו שתמיד נהגנו – כך גם בחזית זו ננהג. החזית צריכה להיות של פעולה ולא של היפוכה. צריך שיהיה מישהו שיטול יזמה, ושינהל את המערכה של כל עם ישראל במולדת ובגולה – זה נכון. אבל אנחנו … Continued

שלום העם ושלמות הארץ

בנאום במועצה הארצית של תנועת החרות בגין פותח בחשיבות של ממשלת הליכוד הלאומי בנצחון בששת הימים וטוען כי גם כיום היא הכרחית, אך גח"ל לא ישאר בממשלה בכל מחיר. בגין מבקר את ד"ר גולדמן טוען כי הוא מסלף את דברי הרצל, וכי ולטענותיו אין בסיס. בגין מתייחס להצעות לחלוקה מחדש של א"י, וטוען שזה לא ימנע שפיכות דמים, וכי האויבים לא מוכנים לשבת בכלל למו"מ. בגין מסביר מדוע השימוש במילה 'נסיגה' מן השטחים מהווה הסכמה שאין לישראל זכויות על השטח שנכבש בששת הימים. בגין קורא להתאחד ולהעלות את יהודי ברית המועצות