נורדיה מרץ 1972

בארץ-ישראל שולטים הבריטים. הערבים מתקיפים אותנו. היהודים באירופה המזרחית, הצפונית והדרומית נלחצים מבחינה כלכלית החוצה. גדל דור צעיר, סטודנטים. גם כן פרולטרים. אין להם מה לעשות. הם מסיימים אוניברסיטאות, אינם נקלטים במשק. אנטישמיות חוליגאנית גוברת והולכת. באוניברסיטאות מכים יהודים, משליכים אותם מן המדרגות, דורשים מהם שהם ישבו בצד אחד של האולם – אינני זוכר, אם … Continued

תחזיות דמוגרפיות והמציאות

מאמר זה של מנחם בגין מדגיש את חשיבותה של העלייה ההמונית לישראל כגורם מרכזי בשימור הרוב היהודי בארץ, תוך הפרכת תחזיות דמוגרפיות פסימיות משנות השישים. בגין מתאר כיצד מלחמת ששת הימים היוותה מפנה היסטורי שהגביר את העלייה מברית המועצות ומאמריקה, בניגוד להערכות הסטטיסטיות שצפו ירידה ברוב היהודי. הוא מבקר את המומחים על התעלמותם מגורמים לא-חומריים, כמו התעוררות לאומית, ומדגיש כי העלייה היא תהליך מתמשך שמבטיח את עתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. בגין מסיים בחזון ציוני של שיבת ציון המונית וצדק חברתי, תוך שמירה על זכויות המיעוט ושלמות הארץ

מכתב לברז'נייב, אישי וגלוי

מכתב שכותב מנחם בגין לברזנייב בנוכע להעלאת יהודי ברית המועצות לארץ , בנוסף הוא מוחה נגד האשמות בעיתונות הסובייטית שהוא היה מרגל של הנאצים ומספר על שהותו בברית המועצות במחנה מעצר.

מאמץ עליון לפתרון הבעיה

בגין מתריע בפני הסכנה הצפויה ליהודים בארצות ערב. בגין טוען, שלמרות התעמולה ברור שהם חיים בפועל בתנאי גטו. בגין קורא לנקות צעדים דיפלומטיים, שיאפרו להפעיל לחץ על מדינות ערב, על-מנת שאלו יאפשרו ליהודים לעזוב. הנאום מובא במלואו בדברי הכנסת מיום 13/05/1971

הזמנה לבקר בלונדון

מאמר סביב הזמנה שלו לביקור בלונדון, בו הוא מדבר בעיקר על ההתנגדות של האצ"ל למשטר הבריטי בא"י וכמו כן הוא מציג את עמדתו לגבי אירועי דיא יאסין