הישיבה המאתיים-ושמונים-וארבע של הכנסת השביעית יום חמישי, א׳ ניסן תשל״ב 16 מארס 1972 – הודעת הממשלה על נאום מלך ירדן

בגין דן באופן התשובה הישראלית לנאומו של חוסיין מלך ירדן, שבו הוא הכריז על הנכונות לכלול שטחי יהודה ושוחמרון לממלכה ההשמית. בגין קורא לממשלה להגיב בביטול להצהרות מסוג זה. בגין מדגיש זכותו של עם ישראל על ארץ-ישראל וקורא לכנסת להצהיר על כך רשמית. בגין קורא לממשלה להחיל חוק ישראלי על יהודה ושומרון.

ללמד בני ישראל זכות

בנאום שנושא בגין בסימפוזיון של ועד ההורים המרכזי בתל אביב, הוא מסביר כי יש ללמוד מן ההסטוריה הרחוקה, ומן ההסטוריה הקרובה, שאנחנו שותפים ליצורה. כמו כן בגין טוען כי יש ללמד את שחרור ועצמאות המדינה כפי שהיה, כולל פעולת כל המחתרות שהיו שותפות בפעולה, ומבדיל בין מלחמת שחרור – מעול שלטון זר, לבין מלחמת העצמאות מפני המתנגדים לעצמאותו המוכרזת של המדינה. בגין מסיים בהתיחסות ללימוד השואה ומסביר כי יש להבין כי יש גלגל חוזר של גבורה ותקומה ושעבוד, ועל התלמידים ללמוד כדי להמנע מהאבדן ברמת האפשר.

לא רוצים סיפוח, אבל

מאמר של מנחם בגין בנושא "סיפוחם" של שטחי יהודה שומרון ועזה תוך מתן דוגמאות מן ההיסטוריה בנושא הזה.

הישיבה המאתיים- ושבעים- ואחת של הכנסת השביעית יום רביעי, א׳ אדר תשל״ב 16 פברואר 1972 – הפגיעה באבני הכותל המערבי – הצעות חברי-הכנסת בגין, רפאל, אביזוהר, כהנא, שוסטק, אבנרי, לורנץ

ביום כ״ח באייר תשכ״ז שבנו לירושלים ולכותל המערבי. הכנסת חוקקה לאמור: הממשלה רשאית להחיל את המשפט, השיפוט והמינהל של ה מדינה על כל חלק של ארץ -ישראל כפי שהיא קבעה בצו. בעקבות חוק זה הוזלנו את משפט המדינה על החלק המשוחרר של ירושלים. בערים, מחוץ ומבית, קראו לזה "סיפוח". הבל ורעות רוח. אין מספחים אדמת … Continued

הישיבה המאתיים- ושבעים- ואחת של הכנסת השביעית יום רביעי, א׳ אדר תשל״ב 16 פברואר 1972 – הפגיעה באבני הכותל המערבי – הצעות חברי -הכנסת בגין, רפאל, אביזוהר, כהנא, שוסטק, אבנרי, לורנץ

בגין מגיש את ההצעה לסדר היום בעקבות ארועים בעיר העתיקה בירושלים, שם משהו קדח חורים בחלק של הכותל. בגין טוען שהזעם בעולם היהודי בעקבות הארוע הוא מוצדק ביותר. בגין קורא "לקדש את הכותל", לבנות תכנית מסודרת שלפיה יפונו תושבי הבתים הצמודים לכותל – בפיצוי הולם – ויחשף כול אורכו של הכותל המערבי.