גדולת המורה בהשפעת תורתו

בגין נושא דברי הספד לזבוטינסקי, לרגל עשור להעלאת עצמותיו.בגין מספר כי בשנת 1940, שהיתה שעה קשה לאירופה כולה, ובמיוחד לעם היהודי, גם באירופה, וגם בארץ, מותו של זבוטינסקי היה קשה יותר, שכן, הוא היה מקור התקווה. בגין מסביר שבצוואתו של זבוטינסקי ניתנה ההוראה שרק ממשלה יהודית יכולה להורות על הבאתו ארצה, ולכן מעשה זה התמהמה עד שאשכול שמע על כך, והסכים. בגין מבהיר שתורתו של זבוטינסקי רלוונטית גם להיום. שכן ישראל צריכה להיות אור לגויים מבחינת צדק חברתי, וכן יש לעם זכות על הארץ, אליה תשוב ותרוכז כל האומה ויהיה בה רוב יהודי.

הישיבה השבעים-וארבע של הכנסת השמינית – יום רביעי, כ״ז תמוז תשל״ד – 17 יולי 1974 – הגברת הקמתן של היאחזויות בטחוניות והתנחלויות קבע כפריות ועירוניות על אדמת המולדת

באתי לשאול שאלה פשוטה, שאלה אשר אבותינו, אלה שהניפו את דגל ציון, היו בוודאי תמהים על עצם הצגתה: שתי אפשרויות אלו — עראפאת או חוסיין? והיכן העם היהודי? היכן זכותו שאין לה ערעור על ארץ-ישראל, על-פי החלטה מפורשת שנתקבלה בשעתה גם על-ידי הכנסת השביעית? האם זה הדיון, למי למסור את יהודה ושומרון? או מן הדין … Continued

הישיבה השבעים-וארבע של הכנסת השמינית – יום רביעי, כ״ז תמוז תשל״ד – 17 יולי 1974 – הגברת הקמתן של היאחזויות בטחוניות והתנחלויות קבע כפריות ועירוניות על אדמת המולדת

הברירה האמיתית — על כף היד אנחנו רואים את זה — אינה נסיגה עם שלום, אלא קיום זכותנו על ארץ-ישראל או סיכון עצם קיומה של מדינת היהודים.

הישיבה השבעים-וארבע של הכנסת השמינית – יום רביעי, כ״ז תמוז תשל״ד – 17 יולי 1974 – הגברת הקמתן של היאחזויות בטחוניות והתנחלויות קבע כפריות ועירוניות על אדמת המולדת

בגין קורא להגברת הקמתן של התנחלויות. בגין טוען שאין למסור את יהודה ושומרון לא אש"פ ולא לירדן אלא לחזור ולהדגיש את זכותו של עם ישראל לארץ ישראל ולהגביר הקמת התנחלויות. בגין טוען שהבחירה אינה בין שלום בלי שטחים או מלחמה אתם, אלא בין קיום על בסיס הזכות לבין סכנה קיומית למדינה. בגין קורא לכל המפלגות להתאחד באהבת הארץ.