מסכת עונשין

במאמר זה מדבר בגין על עניינים שונים. ראשית, מדבר על משבר האמון במפא"י ועל הפחד ששורר שם מבן-גוריון. בגין מתייחס גם להצעת מפא"י לשנות את שיטת הבחירות לשיטה אזורית וטוען כי מדובר ברעיון גרוע אשר נועד לשרת את מפא"י, המעוניינת להבטיח לה רוב מצביעים, על אף כי זוכה למיעוט מצביעים בקרב העם. שנית, בהתייחסו לחילופי הרמטכ"לים (לסקוב במקום דיין) תוהה בגין מי על פי חוק משמש המפקד העליון של כוחות האומה. בגין קובע כי בתפקיד זה צריך לשמש הנשיא ואף מציע כי לא הרמטכ"ל בלבד ישמש כרב-אלוף בצבא אלא עוד אנשים בצבא יוכלו לשאת בדרגת רב-האלוף. עוד מציע בגין לרמטכ"ל הפורש, כי לא יתמודד במסגרת רשימת מפא"י לכנסת כיוון שאין זה ראוי לרמטכ"ל לשעבר.

בידי מי גורלם

במאמר זה מתייחס בגין לפרישתו של לבון מתפקידו כשר ביטחון ולהתמנותו של בן –גורייון במקומו .בגין מברך על התפטרות לבון שלקח אחריות למצב הביטחוני הקשה . בגין טוען כי לבון טעה במדיניותו שהאמינה מוסריותה של התגובה וביעילותה וביכולתה להביא להפסקת שפיכות הדמים. בגין טוען כי ישנה דרך אחת שבה מאמינה תנועת ה"חרות" וזו דרך שיחרור הארץ ,דרך שתפסיק את שפיכות הדמים ותחסוך דם יהודי ודם ערבי. בגין יצא גם נגד הפירסום המהיר על מינוי בן –גוריון מבלי שרה"מ שרת יתייעץ בעניין עם חברי הממשלה .בגין יוצא גם נגד "קול ישראל" אשר שידר בהתלהבות את ההודעה על שובו של בן –גוריון .בגין מזכיר כי רשות השידור היא תחנה ממלכתית ולא מפלגתית.בגין יוצא גם נגד הדברים שנאמרו עם שובו של בן –גוריון כי אחרי התפטרות לבון אין מי שיהיה שר ביטחון זולת בן –גוריון .בגין מתריע גם על העימותים הצפויים בין בן-גוריון לרה"מ שרת שכן לפי הערכת בגין בן-גוריון לא יוכל לשרת תחת שרת.בגין הביע את חרדתו לביטחון המדינה שנשלטת עתה ע"י איש הבהלה והקפריזה.

הישיבה החמש מאות ושש של הכנסת השניה-חוק הבחירות לכנסת, תשט"ו -1954(המשך הדיון)

דיון בכנסת בו הציע בגין שלא לקבוע אחוז חסימה לכניסת מפלגות לכנסת. בגין יצא נגד שיטת הבחירות המוצעת ,השיטה האזורית וטען כי היא איננה דמוקרטית משום שלמפלגות קטנות אין כל סיכוי להיכנס לכנסת.בגין טען כי השיטה הנוכחית ,שיטת הבחירות היחסיות היא השיטה הטובה ביותר והיא צריכה להישאר כמו שהיא .עוד טען בגין כי יש להבטיח את חופש הבחירה של הבוחר שלא תהיה תלויה כלל בהבטחת עבודה או שלילת פת לחם. הנאום המלא מובא גם בעתון חרות שפורסם ב 30/11/1954.

עוגה בלי הפוכה

במאמר זה מתייחס בגין לבחירות לקונגרס האמריקאי ולחוקה האמריקאית אותה הוא מגדיר כחוקה הפועלת למנוע שלטון עריצים. בגין מסביר גם על הפרדת הרשויות הנהוגה בארה"ב בגין הביע את הערכתו כי השנתיים הבאות יהיו גורליות לישראל שכן מדינות ערב ממשיכות בהתעצמותם הצבאית וכי עד קיץ 1956 הבריטים יצאו מתעלת סואץ .בגין גם יצא נגד דעת הקהל האמריקאית שלא פועלת נגד חימושם של ארצות ערב .בגין הדגיש את החשיבות הרבה שיש לשטחי מולדת תוך סקירתו את הסיכסוך בין סין לטיוואן . בגין הדגיש כי אומה אף פעם לא מוותרת על שטחיה .עוד תקף בגין את הממשלה על הקורה בארץ והאשימה במצב הקיים.

שיטת בחרות וחופש הבחירה

במאמר זה יוצא בגין נגד הצעת בן –גוריון לשינוי שיטת הבחירות לשיטה אזורית רובנית . בגין טוען כי בן –גוריון איננו אומר אמת כאשר הוא טוען שרצונו בשיטה זו נובע מרצונו לייעל את הדמוקרטיה ולהנהיג משטר דו –מפלגתי. רצונו האמיתי הוא בהבטחת רוב לשלטון מפא"י. בגין טוען כי אסור ליצור מצב בו מיעוט בעם (מפא"י) תגיע לרוב בפרלמנט וכי מה שדרוש לישראל הוא ביטול שלטון מפא"י.