ערב לכבוד דוד מרקיש

נאום של מנחם בגין בעת טקס קבלת פנים והענקת תעודת חבר בתנועת החירות שנערך לכבוד אסיר ציון דוד מרקיש לאחר עלייתו ארצה – 1972

כנס מיוחד של הכנסת – הישיבה השלוש-מאות-ושלושים-ושבע של הכנסת השביעית – יום רביעי, י״ג אלול תשל״ב 23 אוגוסט 1972 – הטלת כופר תעודה על שבי ציון מברית-המועצות – דיון

נאום בגין בעקבות פרסום חוק סובייטי שדרש מיהודים הרוצים ארצה לשלם ביציאתם מברה"מ "דמי השכלה" גבוהים. בגין טוען שהחוק נוגד צדק וזכויות אדם. בגין קורא לכנסת לנקות בשורה של צעדים דיפלומטיים והסברתיים כדי להפעיל לחץ על ברה"מ. מגין משבח את יהודי ברה"מ השואפים לעלות ארצה למרות התנגדות השלטון הסובייטי.

הישיבה השלוש-מאות-ושלושים-ואחת של הכנסת השבעית – יום רביעי ח' אב תשל״ב 19 יולי 1972 – פעולה דחופה למען שיחרור אסירי ציון בברית-המועצות ולמען פיוטר יקיר

בגין קורא לכנסת לבקש ממשלות המערב ומממשלת הולנד, ששגרירותה ייצגה את ישראל בברה"ם באותה תקופה, לפנות לממשלה הסובייטית בדרישה לאפשר ביקורי דיפלומטים אצל אסירי ציון. בגין מהלל את גבורתם וההקרבה העצמית של אסירי ציון. בגין קורא לכנסת לנקוט בכל פעולות אפשריות כדי להביא לשחרורם. בגין קורא לכנסת להביא הזדאות גם עם פיוטר יקיר, באותה תקופה – פעיל זכוית אזרח ממותא יהודי בברה"מ.