עדיין אין שחרורנו מלא, מלחמתנו טרם הסתיימה
נאום של בגין בניו יורק, בו הוא מתייחס למלחמת שחרור, למדיניות פנים ולצורך בצדק סוציאלי, ומשיב לדברי המשמיצים, ובכללם המכתב כנגדו המגדירו "פאשיסט" עליו חתום, בין השאר, גם אלברט איינשטיין.
נאום של בגין בניו יורק, בו הוא מתייחס למלחמת שחרור, למדיניות פנים ולצורך בצדק סוציאלי, ומשיב לדברי המשמיצים, ובכללם המכתב כנגדו המגדירו "פאשיסט" עליו חתום, בין השאר, גם אלברט איינשטיין.
א. קוראינו יודעים, שאנשי החוגים ה"שמאליים" שלנו נוקטים את הכינוי "פאשיזם" לא רק ביחס לתנועה לאומית, אלא אף ביחס לאצ"ל ולח"י. בעית הפאשיזם תעסיקנו כאן מבחינה אחת בלבד: המצויים פאשיסטים יהודים? אם הן, מפני מה אינם רוצים להודות בכך? ואם לאו, מפני מה צמחה וקיימת עלילה כזו? ב. שני הסברים לפאשיזם מנקודת המבט הקומוניסטית – … Continued
בכרוז זה מציג בגין בפני עובדי עיתון "על המשמר" ותומכיהם השוואה בין האירועים השונים בספרד למבצעי המחתרת העברית.בעוד מטרת האירועים בספרד היא לשנות את השלטון מטרתה של לחימת המחתרת הוא על קיומה והשתחררותה של אומה שלמה.
מנחם בגין בכרוז זה טוען כי בעוד מאשימים את האצ"ל בייאוש ופשיסטיות. דווקא ההנהגה היא זו אשר מביעה ייאוש בהחלטתה לוותר על רוב שטחה של הארץ ולקבל את תכנית החלוקה. כרוז זה פורסם בסביבות חודש דצמבר 1946.
בגין מתייחס לפרסום ב'רידרס דייג'סט' בו נכתב על שלושה ארגונים עברים חשאים פאשיסטים, הלבושים בהתאם. בגין מבין מהמספר שלוש כי גם ההגגנה כלול בין ארגונים "פאשיסטים" אלה. בעיתון אמריקאי נכתבה תגובה בה ג'רבאסי הכתב טוען שמי שכתב זאת, כנראה לא ראה את הלוחמים, וכי למרות שהוא שונא קיצוניות, הוא מבין את מטרת הלחימה העברית. בגין טוען, שנוצרי כג'רבאסי יכול ללמד משהו את היהודים ביחסם לנוער הלוחם.