הנוער, האמונה, ההגשמה

העיתון מביא את נאומו של בגין ב10/6 בכינוס ה7 של בית"ר העולמית. בגין בנאומו דיבר בין השאר על האמונה שאיפיינה מאז ומתמיד את תנועת בית"ר. בגין טען כי האמונה השלמה מחייבת התחברות נפשית עם א"י שחולקה ופוצלה ומחייבת את העמידה על הצורך לאחדה מחדש. בגין הביע את תקוותו כי א"י השלמה והמאוחדת תתפקד כמדינה לאומית, עברית במהותה, רבת עדות בהרכבה. בגין טען כי אם נרצה אין כל קושי להגשים את חזון א"י השלמה ומבצע סיני הוכיח זאת. בגין טען כי עתה קל יותר שכן המצב במזה"ת מעורער יותר מתמיד ובמיוחד נוכח ביטול ההסכם בין בריטניה לעבר הירדן וחיסול הבסיסים הבריטיים שם. בגין הביע את אמונו כי תחת משטר "חרות" היה מתבצע מבצע שיחרור הארץ כולה. בגין יצא נגד השלטון הנוכחי של מפא"י וטען כי זהו שלטון שאין בו חופש או חרות או צדק או יושר .בגין טען עוד כי ביום בו "חרות" תגיע לשלטון היא תשאף להנהיג את 5 המ"מים של ז'בוטינסקי: מזון, מלבוש, מעון, מרפא ומלמד. בגין טען כי יש צורך עתה במקום ממשלה סוציאליסטית להקים ממשלה לאומית ליבראלית. עוד קרא בגין בנאומו לנוער התפוצות לעלות ארצה, ללמוד עברית ולהקים נקודות התישבות חדשות.

בסימן עליה מתמדת

במאמר זה בגין מספר על קורותיו במסעו לקנדה וארצות הברית. בגין מציין את השינוי ביחס אליו, ואל תנועת החרות בקרב אנשי קנדה אשר החרימו אותו ואת תנועתו בפעמים קודמות, ושעכשיו קיים שם מעוז למחנה ז'בוטינסקי. בביקורו בארצות הברית הוזמן לכנס רבנים 'שמרניים' שחלקם התנגדו להזמנתו לנאום. בגין הבהיר להם כי תנועתו אינה פאשיסטית אלא רק מוצגת כך על ידי מתנגדיה ממפ"ם וממפא"י. בגין משליך את תהליך הקבלה של תנועת החרות בקהילות בחו"ל להתעצמות כוחה של תנועת החרות בארץ, כפי שגם היה ניתן לראות בבחירות הסטודנטים בירושלים (אם כי הוא מסתייג מהקבלתן לבחירות הכלליות באופן מדוייק)

מה אשם?

במאמר זה מתייחס בגין לרצח קסטנר שהורשע ע"י בית המשפט כמי ששיתף פעולה עם הנאצים . בגין תקף בחריפות את הרוצחים ןטען כי הרצח פוגע ביסודות המקודשים ביותר של צדק ומשפט.בגין טען כי הממשלה טעתה כאשר לנוכח הרצח הפעילה את הפקודה למניעת טרור כי זהו חוק פאשיסטי וטוטליטרי. בגין קבע כי על ביהמ"ש לקבוע מי האשמים ברצח קסטנר.בגין מעלה השערות שונות מי רצח את קסטנר ? ייתכן יריבים פוליטיים, ייתכן אחד השירותים החשאים של המדינה משום שקסטנר ידע יותר מדי . בגין טען עוד כי השרותים החשאיים במדינה מהווים סכנה לשלום הציבור וחרותו וכי הם לא שרותים ממלכתיים כפי שאמורים להיות אלא הם עסוקים בעקוב אחרי אלה המתנגדים למפא"י. בגין טען כי אם זה נכון שקסטנר נרצח ע"י קבוצה חשאית אז האשמים בהתארגנות קבוצה כזו היא שלטון מפא"י אשר בשלטונה הטוטליטארי שוללת זכויות דמוקרטיות רבות בהן זכותה של "חרות" להרכיב ממשלה .

מנחם בגין בעצרת עם רבתי בתל אביב: למען הביטחון והשלום נשמור על פרי הניצחון של צבאנו

העיתון מדווח על עצרת עם של בגין ב17/11 בבית העם בת"א. בגין יצא נגד הנכונות של הממשלה לוותר על השטחים ששוחררו (רצועת עזה) ואלה שנכבשו (חצי האי סיני). בגין טען כי על גורלם יש לדון בשולחן המו"מ. בגין סקר בדבריו גם את מדיניות "חרות" במשך שנים שנדחתה בבוז עד שאומצה לבסוף ע"י ההמשלה . בגין הביע את שמחתו על כך ש"חרות" הכשירה את הלבבות בארץ. בגין קבל על כך שהממשלה לא השכילה לפעול מספיק בחזית המדינית לאחר מבצע סיני. בגין הזכיר לכולם את זכותה של ישראל לכל אדמתה ההיסטורית וטען כי לא הכוח הוא אבי הזכות אלא הזכות היא אבי הכוח. בגין קרא לממשלה להיות חזקה ולעמוד בלחץ הבינ"ל המופעל עליה ולא להבהל ולא לסגת מהשטחים שישראל לקחה לעצמה. בגין בנאומו שלח גם ברכה לצרפתים על עזרתם לישראל במערכה .

לסיכום מערכת הבחרות (נאומו של מר מנחם בגין בעצרת סיכום בת"א ביום 14.8.55)

העיתון מביא את נאומו של בגין בעצרת חגיגית שערכה תנועת ה"חרות" בבית העם בת"א לרגל הצלחת "חרות" בבחירות בגין אמר כי למרות כל הקשיים תנועת ז'בוטינסקי היא תנועה בלתי מנוצחת וכי היא תצעד מהאופוזיציה לכיבוש השלטון ,לניצחון ולהגשמה.בגין טען כי ביום הבחירות ב26/7 הוסר הפחד מפני מפא"י , והעם שיחרר את עצמו מפני שליטתה של מפא"י בו.בהתיחסותו של בגין לדברי רה"מ הנבחר בן-גוריון כי "חרות" היא מפלגה פאשיסטית גילה בגין כי בן – גוריון הציע ל"חרות" כבר כשלושה שבועות לפני הבחירות להצטרף לממשלתו . בגין טען כי "לחרות" יש עקרונות והיא לא מוכנה להצטרף לממשלת מפא"י.בגין יצא גם נגד הקולות שנשמעים ממפ"ם ואחדות העבודה כאילו "חרות" היא מפלגה פאשיסטית. בגין הזכיר כי יערי ממפ"ם אמר לפני הבחירות כי התבונן בהם 4 שנים וכי הם אינם פאשיסטים. בגין הזכיר גם את אנשי אחדות העבודה שגילו הערצה למבצעי האצ"ל.בגין טען כי כל השנאה הזאת נובעת מפני הפחד מ"חרות" וזאת לנוכח התעצמותה בבחירות האחרונות.בגין טען עוד כי לפי התנהגותה דווקא "מפאי" מתגלה כמפלגה פאשיסטית.