שלום העם ושלמות הארץ
ארץ בלי עם. ודאי. היו ערבים בארץ-ישראל. כל הטענות שהרצל לא ראה אותם, שז'בוטינסקי לא ראה אותם, שווא הן. ז'בוטינסקי כתב את המאמר המפורסם שלו "קיר הברזל"; אינני בטוח, אם ד"ר גולדמן קרא אתו.
ארץ בלי עם. ודאי. היו ערבים בארץ-ישראל. כל הטענות שהרצל לא ראה אותם, שז'בוטינסקי לא ראה אותם, שווא הן. ז'בוטינסקי כתב את המאמר המפורסם שלו "קיר הברזל"; אינני בטוח, אם ד"ר גולדמן קרא אתו.
אני מיעץ לו לקרוא את המאמר הזה, על שני המשכיו –"קיר הברזל" – ויבין איך ראינו את הבעיה הערבית, איך נתחנוה, איך גם הערכנו את התנועה הלאומית הערבית, איך כבדנו אותה, מתוך ידיעה והודעה ברורות שארץ-ישראל, על פי הזכות לנו היא, לעם היהודי. הערבים היו, מבחינה מספרית, כמה מאות אלפים. בימי הבית השני ישבו פה 8 … Continued
העתון מפרסם את נאומו של בגין בסימפוזיון בהיכל התרבות. בנאומו בגין מבהיר שהחזון למדינה יהודית עם רוב יהודי צריך להתקיים גם ביובל של מדינת ישראל (עוד 25 שנה מיום הנאום) וטוען שלשם כך, יש לעודד שיבת ציון, גם מברית המועצות על ידי הסכמים. בגין מתנגד להקמת המדינה הערבית ה-19 באזור, וטוען שיש בעניין חוסר צדק. לעניין ארץ ישראל טוען כי לא כבשנו, אלא שבנו. ועזיבת השטחים, בהסתמך על הצהרות מנהיגי המדינות השכנות, לא תעודד ותביא שלום, להפך. התנאי הנוסף לשימור החזון של מדינה עם רוב יהודי, הוא שמירה על העם על ידי מניעת התבוללות ונישואין מעורבים.
בגין נואם בפתיחת ועידת חירות. בגין משווה בין ירושלים שנפלה בידי טיטוס , כאשר העם היה מפולג לירושלים של 1967 בה הוקמה ממשלת ליכוד לאומי, והתגברה על אויביה. בגין מציין את עמדת הממשלה המסתמכת על הצעת חרות, להסכים רק לחוזה שלום, ולא להסכם 'בדרכי שלום'. בגין מכיר בבעיה הדמוגרפית שעולה מהנצחון, בגין טוען שהרוב שיש עכשיו הוא גדול ממה שהיה אפשר לבקש בימיהם של ז'בוטינסקי והרצל, וכי יש לשמור עליו בעזרת תגמול משפחות מרובות ילדים ועידוד עליה גם ממדינות מפותחות, לשם כך יש לאפשר יוזמה חופשית. כמו כן מקווה בגין לעליה מרוסיה, ומדינות ערב. בגין מסביר שרעיון שלמות המולדת שליווה את תנועת ז'בוטינסקי מהיווסדה ליווה את כל המצעים של תנועת החרות לכנסת, וגם אם הוא עולה לה בקולות, היא לא תוותר עליו. בגין מקריא את הצהרת הזכויות של העם היהודי לחרות בטחון ושלום. דיווח על פתיחת הוועידה פורסם בעתון 'היום' מתאריך 27/05/1968
לאחר כל אלה בא איש קיבוץ, מושרש באדמת ארץ-ישראל, ומדבר על העם הפלשתינאי. מדוע לא תאמרו: ערביי ארץ ישראל. בצורה פשוטה. נכונה. היסטורית, מכובדת. בארץ ישראל היו ערבים. והיה עם יהודי שגלה מארצו ומולדתו, שאף לשוב אליה. שב אליה והקים לו מדינה משלו. זאת ההיסטוריה. זאת האמת ההיסטורית. ידידי, הזהר לך. כאשר אתה מודה במושג … Continued