לא עוד לסגת – נעמוד כעם אחד!

נאומו המלא של מנחם בגין במושב המועצה הארצית של תנועת החרות. בגין קורא לא לסגת מקו אל-עריש, אבו-עגיילה וקוסיימה. בגין קורא לעמוד בלחץ ולא למסור גם את שארם-א-שייך ולא את רצועת עזה. בגין מדבר על התנאים והסיבות שהביאו למבצע סיני. בגין טוען כי מדיניות "חרות" במשך השנים היוותה יסוד עקרוני למבצע סיני. בגין מביע את צערו על כך שבעקבות הפעולה הצבאית המוצלחת באה מדיניות כושלת שהסכימה להחזרת השטחים. בגין מביע חשש שבעקבות נסיגת צה"ל יום יבוא ואנשי ה"פדאיון" יפתחו שוב בהתקפות. עוד מוסר בגין בנאומו על הצעת בית"ר להקים נקודות התיישבות בעזה. בהתייחסו לערבים שמצאו את מותם בכפר קאסם מביע בגין את צערו על כך והביע את בטחונו כי בית המשפט יקבע את אשר קרה שם. בגין יוצא נגד כל אלה המתקוממים על הרצח ההמוני בכפר-קאסם בזמן שהם שתקו על פרשת הרצח ב"אלטלנה".

מנחם בגין משיב לשרת בעניין השתקת השואה

העיתון מדווח על נאום הבחירות של בגין בשכונת תל-גיבורים בבני ברק. בגין יוצא נגד מפא"י הנוהגת במדינתה כאילו היתה אחוזה פרטית. בגין מזכיר כי המשפט בישראל הוא בלתי תלוי וזאת נוכח התקפות מפא"י בעקבות האשמת קסטנר כי שיתף פעולה עם הנאצים. בגין מאשים את הסוכנות היהודית בתקופת היישוב שהסתירה את הידוע לה על מימדי השואה. בגין קורא להחליף את השלטון ולהקים ועדת חקירה בעניין רצח ארלוזורוב.

הישיבה השש מאות ועשרים של הכנסת השניה יום שלישי, ח׳ תמוז תשט״ו, 28 יוני 1955 – הודעה אישית של חבר-הכנסת מנחם בגין

בגין מבהיר את עמדתו כלפי עליונות המשפט לאור התבטאויותיו הקשורות למשפט צריפין. בגין מדגיש שביקורת שלו נועדה לחזק את עליונות המשפט ולא להחלישה. בגין טוען שיש לפעמים לעבור על האות של החוק כדי לשמור על חרות. בגין מצטט ממאמרו מקום שמדגיש שביקורת הייתה מופנית נגד משפט צבאי הד-הוק של אזרחים ודווקא כללה דרישה להליך משפטי תקין. הנאום המלא מופיע ב-"חרות" מ-29/06/55

מנחם בגין באסיפת המונים בחדרה: הונף הגרזן על אי תלות המשפט

העיתון מדווח על אסיפת בחירות שקיים בגין בחדרה. בגין קבע כי צריך לחול שינוי במדיניות הממשלה כדי להעלותה על דרך חדשה. בהתייחסו לפסק הדין במשפט גרינוולד שקבע כי חבר מפא"י קסטנר היה שותף לגרמנים בהסגרת עמנו להשמדה אמר בגין כי תקיפת אנשי מפא"י את השופטים על פסק דינם היא ביזיון כס המשפט.

מ. בגין בעצרת אלפים ברחובות כספי המדינה נעלמו, חיי אדם הפקר והמוסר נהרס, עד כי ירצח איש את רעהו.

העיתון מדווח על אסיפת האלפים בחולון בה נאם בגין ב30/10 . בגין טען כי המדינה עומדת על שני יסודות כלכלי ומדיני. וכי שני יסודות אלה רעועים.בהתייחסו למצב הכלכלי טען בגין כי המצב הכלכלי גרוע בשל בזבוז אנשי מפא"י על בנינים מפוארים שהיא מחזיקה בהם ועל משכורות מנופחות לחבריה .בגין יצא גם נגד ההפליה הקיימת בגביית מיסים תוך ביטול החובה ממיסים לאנשי מפא"י ולמפעליה (משביר מרכזי ,קיבוצים ,תנובה וסולל בונה). בהתייחסו לשביתה ב"וולקן" יצא בגין נגד פיטורי העובדים. בגין טען כי הפתרון לצאת מהמצב הכלכלי הקשה הוא משק חופשי וכן הפרדה של האיגוד המקצועי מן השיעבוד וכן ביטול המונופולים ההסתדרותיים.בהתייחסו למצבה המדיני של ישראל סקר בגין את התעצמות האויב ,את הבידוד העולמי בו נמצאת ישראל ,את פרשת האוניה "בת –גלים" ,את 13 היהודים הכלואים במצרים . בגין ביקש את אמון העם ב"חרות" כמחליפה למשטר מפא"י .בהתייחסו לקטטה בכרם התימנים אמר בגין כי יהודי הוא יהודי ואסור לכנותו בשמות גנאי, לא תימני ולא בריון.