יו"ר התנועה ח"כ מנחם בגין, בפתיחת הועידה הרביעית של סיעת תכלת-לבן

בנאום בפתיחת הועדה הרביעית של סיעת 'תכלת לבן' בגין פורס את ההשלכות של המשבר האמריקני בתקופה שאחרי מלחמת ויטנאם, על יחסיה עם ישראל. וטוען שיש אהדה ותמיכה רבה הן בציבור היהודי בארצות הברית, והן בקרב נוצרים. בגין טוען כי מאחר והממשלה דחתה את דרישות האויב לנסיגה לקוי 67 האופוזיציה מציגה חזית מאוחדת בביקוריה בחו"ל. בגין טוען כי יש להלחם בשחיתות בשלטון מבית, ומציין כי הממשלה צריכה להיות אור לגויים ולטהר מידותיה. בגין מכריז על מלחמה בעוני להשגת צדק ושלום חברתי.

על הטופס, בגלוי

מאמר של מנחם בגין הדן בהסכם הביניים עם מצרים, ההבטחות ההפוכות שקיסינג'ר מכר לישראל ולמצרים וסוריה, התבטאויות חריפות נגד ישראל בעולם הערבי בעקבות הפיגוע במלון סבוי ועל אפשרות איחוד של המדינה הפלשתינאית עם ירדן או סוריה

מהו מקיאבליזם מתחשף

בגין פותח במספר דברים על התנהלות פרלמנטרית תקינה, כתגובה לדבריו של מזכ"ל העבודה נגד בגין, על כך שחריפות דבריו בכנסת נגד רה"מ הציגו את רבין „כעוכר ישראל". בהמשך בגין תוקף את התנהלותו 'המקיאבלית' של רבין, במדיניות החוץ שלו, המנסה 'להפריד' בין סוריה למצרים, ובין מדינות ערב לארגונו של ערפאת, ובמדיניות פנים מתנגד להקמת ממשלת ליכוד לאומית למרות טענותיו כי הוא תומך בממשלה שכזו, ובה בעת מנסה להכניס טריז בין בגין לחברי מפלגתו.

תשובה למתחסדים מחוץ ומבית – חלק ב

בגין מתייחס למפלות החוזרות ונשנות של מדינת ישראל במוסדות הבינלאומיים, אך הפעם מהזווית הפוליטית הפנימית בישראל. בגין עומד על כך שתבוסות מדיניות אלו מתרחשות דווקא בתקופתה של ממשלה 'היונית' ביותר בתולדות ישראל, שמוכנה לנסיגות ללא הסכם. בנוסף מציין בגין כי הממשלה כלל אינה לוקחת אחריות על מחדליה המדיניים ומטעה את הציבור אודות מעמדה הבינלאומי של המדינה.

יסודות מציאותיים למדיניות לאומית

המאמר הוא גרסא ערוכה של נאום בגין בפתיחת המועצה הארצית של תנועת החרות. בגין מבקר את מדיניות הממשלה בענין מצרים וויתורים אפשריים. ואומר שללא הפסקת מצב המלחמה בחוזה שלום אסור לוותר על שום דבר. בגין מדגיש כי הארגון המכונה אש"ף לא צריך לקבל לגיטימציה מצד האו"ם שכן הוא ארגון מרצחים. בגין מוחה על הבידוד של ישראל שנגרם ממדיניות הממשלה. ואומר שישראל צריכה את ידידותיה. צריכה לעמוד בקצב ההתחמשות של אויביותיה, ויש להפעיל גורמים בעיקר בארה"ב לשם כך. בגין קורא ליישוב יהודה ושומרון לתת להם מעמד שווה לשאר המדינה. בגין קורא לפעול למען העליה לארץ בעיקר מברית המועצות, וכי עליה מאסיבית תפתור את ה'בעיה הדמוגרפית'.