ריצתו של קלליפידס

במאמר זה יוצא בגין נגד מדיניות הביטחון של המדינה ונגד שר הביטחון לבון .בגין יוצא נגד ההזנחה בחזית י"ם ב30/6/54 נוכח התקפת הליגיון.בגין יוצא נגד התגובה המאוחרת של ישראל להתקפה זו כשעתיים לאחר שהחלה למרות שגורמי מודיעין ידעו על ההתקפה הצפויה .בגין טוען כי בהתקפה זו היתה שעת כושר למבצע הגשמה לשיחרור העיר העתיקה .בגין יוצא נגד מדיניות הממשלה שמפחדת מתגובת העולם.בגין משווה את מנהיגי ישראל לקלליפידס היוני שהיה מצחיק את הקהל ע"י תנועותיו שבהן נראה כרץ אך לא היה רץ באמת.כך גם מנהיגי ישראל העושים עצמם רצים למען מטרת חיסול התוקפנות הערבית אך למעשה הם עומדים במקומם.

מנחם בגין תובע דיון על תכנית הבטחון פיקוח בינלאומי מתנכל לריבונות ישראל

בגין דרש במליאת הכנסת ב30/6 לקיים דיון על תוכנית הביטחון האנגלו –אמריקאית אשר לטענתו פוגעת בביטחון המדינה .בגיו יצא נגד הכנסת משקיפי האו"ם לישראל תוך טענה כי הם פוגעים בריבונות ישראל וכמו כן על הכוונה להביא קצינים זרים לשטחים של ישראל דבר הפוגע בריבונותה של המדינה .בגין קרא לממשלה לא לנהוג כיהודי חסות ולא להבליג על מעשי התוקפנות של הערבים. הנאום מלא מובא גם בדברי הכנסת 30/06/1954

הישיבה הארבע מאות וחמישים ואחת של הכנסת השניה-הצעות לסדר היום-תכנית הבטחון האנגלית אמריקנית

בגין דרש לקיים דיון על תוכנית הביטחון האנגלו –אמריקאית אשר לטענתו פוגעת בביטחון המדינה. בגין יצא נגד הכנסת משקיפי האו"ם לישראל תוך טענה כי הם פוגעים בריבונות ישראל וכמו כן מחה על הכוונה להביא קצינים זרים לשטחים של ישראל- דבר הפוגע בריבונותה של המדינה. בגין קרא לממשלה לא לנהוג כ"יהודי חסות" ולא להבליג על מעשי התוקפנות של הערבים. הנאום המלא מובא גם בחרות 1/7/1954

לזוז או להיות מוזזים

במאמר זה יצא בגין נגד התוכנית האנגלו – אמריקאית. בגין יצא במיוחד בחריפות נגד ההצעה להוציא מריבונות המדינה פרוזדור ביטחון בנגב תוך טענה כי דבר זה יפסיק את שפיכות הדמים בארץ. בגין טוען כי המטרה האמיתית להצעה זו היא רצון הבריטים להשתלט על א"י. בגין יוצא נגד אי פעולות הממשלה לנוכח המצב הביטחוני הקשה . בגין קורא לנקיטת מבצעי הגשמה תוך ניצול שעות כושר אשר יובילו לשיחרורה של הארץ כולה . בגין קובל על ההחמצות השונות של הממשלה (כמו הסיכסוך במצרים שהיוה הזדמנות נוחה לכיבושה של עזה). בגין טוען כי אסור לוותר על אחיזה בשטחים שונים בארץ למען שקט מדומה כי ויתורים אלה לא יובילו להפסקת פעולות האיבה נגד הישראלים.בגין טוען כי לויתורים אין סוף וכי יבואו גם דרישות לויתורים כמו :פרוזדור בנמל חיפה ועוד. בגין קורא לממשלה לא להיכנע ללחץ אמריקאי הקורא לויתורים ישראלים תוך כדי איום בשלילת מענקים כספיים. במאמר זה בגין מזכיר גם את רצח שלושת הבית"רים במבואות בית"ר ע"י הליגיון הירדני ומעלה על נס את גבורתם של המתיישבים שם .בגין מביע את אמונתו כי לא רק שלא נזוז מפה אלא אף נזוז קדימה אל גבולותיה ההיסטוריים של א"י.

עוד נגיע לימים גדולים! עוד נחיה במדינה המבוססת על חרות וצדק, עוד נראה בנחמת ציון המשוחררת נאומו המלא של יור תנועת החרות מר מנחם בגין בפתיחת הועידה הארצית השלישית של תנועת החרות.

העיתון מביא את דברי בגין בבית ציוני אמריקה ב19/4 עם פתיחת הועידה הארצית ה3 של "חרות". בגין תוקף בחריפות את מדיניות הקואליצית מפא"י-הציונים הכלליים בצחומי מדיניות הפנים, שלטון החוק, הכלכלה ומדיניות החוץ ומתאר רעיונות של חרות לגבי אותם הנושאים.