הנוער, האמונה, ההגשמה

העיתון מביא את נאומו של בגין ב10/6 בכינוס ה7 של בית"ר העולמית. בגין בנאומו דיבר בין השאר על האמונה שאיפיינה מאז ומתמיד את תנועת בית"ר. בגין טען כי האמונה השלמה מחייבת התחברות נפשית עם א"י שחולקה ופוצלה ומחייבת את העמידה על הצורך לאחדה מחדש. בגין הביע את תקוותו כי א"י השלמה והמאוחדת תתפקד כמדינה לאומית, עברית במהותה, רבת עדות בהרכבה. בגין טען כי אם נרצה אין כל קושי להגשים את חזון א"י השלמה ומבצע סיני הוכיח זאת. בגין טען כי עתה קל יותר שכן המצב במזה"ת מעורער יותר מתמיד ובמיוחד נוכח ביטול ההסכם בין בריטניה לעבר הירדן וחיסול הבסיסים הבריטיים שם. בגין הביע את אמונו כי תחת משטר "חרות" היה מתבצע מבצע שיחרור הארץ כולה. בגין יצא נגד השלטון הנוכחי של מפא"י וטען כי זהו שלטון שאין בו חופש או חרות או צדק או יושר .בגין טען עוד כי ביום בו "חרות" תגיע לשלטון היא תשאף להנהיג את 5 המ"מים של ז'בוטינסקי: מזון, מלבוש, מעון, מרפא ומלמד. בגין טען כי יש צורך עתה במקום ממשלה סוציאליסטית להקים ממשלה לאומית ליבראלית. עוד קרא בגין בנאומו לנוער התפוצות לעלות ארצה, ללמוד עברית ולהקים נקודות התישבות חדשות.

בויכוח על הודעת הממשלה בכנסת- בגין: הממשלה נתנה אפשרות לפרש את הדוקטרינה בניגוד לאינטרסים של ישראל

העיתון מדווח על נאומו של בגין בכנסת ב-3/6, בו קרא לכנסת לדחות את הודעת הממשלה בדבר דוקטרינת אייזנהאור. בגין יצא נגד כך שהממשלה לא הדגישה את הפירוש של הדוקטרינה שמדבר על מניעת הסכנה של התפשטות הקומוניזם במזה"ת ומצד שני הסכימה להמשך מתן הנשק למדינות ערב ובכך סיכנה את בטחונה של המדינה. עוד טען כי הממשלה משיקולים קואליציוניים לא הדגישה בקבלתה את הדוקטרינה את זאת שהקומוניזם מהווה סכנה רבה לישראל, לעולם כולו, לחופש ובמיוחד לישראל. העיתון מציין עוד כי בגין הביע את אמונתו כי יום יבוא והקומוניזם ייעלם מהעולם. בתגובה אמר ח"כ סנה (מק"י) לבגין כי בגין הוא שותף של פטלורה וכי היה אחד שהאמין בהיעלמות הקומוניזם ולכן התאבד במרתף (היטלר), וכן טען כי בגין פאשיסט. בתגובה טען בגין כי סנה כל חייו קפץ ממקום למקום, "לאן עוד יילך סנה ?" בתגובה השיב לו ח"כ כהן (מפא"י): אלייך. על זה אמר בגין :אני נותן לך אותו במתנה… עוד טען בנאומו כי קבלת הממשלה את הסטטוס קוו השורר במזה"ת פרושה קבלת המלחמה וקריעת שטחי המולדת העבריים מא"י. [הנאום מופיע בדברי הכנסת ב-3/6/1957].

הישיבה השלוש-מאות של הכנסת השלישית יום שני, ד׳ סיון תשי״ז (3 יוני 1957) ביקורו של שליח נשיא ארצות-הברית, מר ריצ׳ארדס, בישראל

העיתון מדווח על נאומו של בגין בכנסת ב-3/6, בו קרא לכנסת לדחות את הודעת הממשלה בדבר דוקטרינת אייזנהאור. בגין יצא נגד כך שהממשלה לא הדגישה את הפירוש של הדוקטרינה שמדבר על מניעת הסכנה של התפשטות הקומוניזם במזה"ת ומצד שני הסכימה להמשך מתן הנשק למדינות ערב ובכך סיכנה את בטחונה של המדינה. עוד טען כי הממשלה משיקולים קואליציוניים לא הדגישה בקבלתה את הדוקטרינה את זאת שהקומוניזם מהווה סכנה רבה לישראל, לעולם כולו, לחופש ובמיוחד לישראל. העיתון מציין עוד כי בגין הביע את אמונתו כי יום יבוא והקומוניזם ייעלם מהעולם. בתגובה אמר ח"כ סנה (מק"י) לבגין כי בגין הוא שותף של פטלורה וכי היה אחד שהאמין בהיעלמות הקומוניזם ולכן התאבד במרתף (היטלר), וכן טען כי בגין פאשיסט. בתגובה טען בגין כי סנה כל חייו קפץ ממקום למקום, "לאן עוד יילך סנה ?" בתגובה השיב לו ח"כ כהן (מפא"י): אלייך. על זה אמר בגין :אני נותן לך אותו במתנה… עוד טען בנאומו כי קבלת הממשלה את הסטטוס קוו השורר במזה"ת פרושה קבלת המלחמה וקריעת שטחי המולדת העבריים מא"י. [הנאום התפרסם בחרות בתאריך 4/6/1957; 222132].

מ. בגין נפגש עם ראשי הסיעות בסנט ובקונגרס

העיתון מדווח על שיחות שערך בגין בקונגרס האמריקאי עם סנאטורים שונים. עוד מדווח העיתון על מסיבת עיתונאים שקיים בגין בו אמר בין היתר כי שליטי ברה"מ ומצרים מכשירים התפשטות קומוניסטית באזור. בגין הביע את התנגדות סיעתו להציב כוחות בינ"ל בשטחי ישראל . עוד קבע בגין כי הפתרון לבעית ירדן הוא איחודה החדש עם א"י.

מנחם בגין: "איחוד ארץ ישראל – הדרך היחידה לשלום במזרח התיכון"

העיתון מדווח על מסיבת עיתונאים שערך בגין בוושינגטון .בגין מסר כי לדעתו משטר ירדן יתפורר באחד הימים ועל ישראל לספח את ירדן לא"י משום שירדן מהווה חלק בלתי נפרד בא"י והיא הפתרון היחיד לבעית פליטי ערב ולשלום במזה"ת.בגין הזהיר עוד מפני שלטונו של נאצר ומפני הסכנה הקומוניסטית במזה"ת .עוד הזהיר בגין כי אי מתן מעבר לספינות ישראליות בתעלת סואץ יגרור תגובה ישראלית חריפה.