הפגנה לכבוד ישראל ועתידו

נאום של בגין ב-12 באוגוסט בכיכר הרברט סמואל בתל אביב בהפגנת תנועת החרות נגד בואו של השגריר הגרמני ד"ר רולף פאולס לישראל. בגין מציין את עברו הנאצי של השגריר ששימש כקצין בוורמאכט. בגין מזכיר את אימי השואה ויוצא נגד ההתרפסות המבישה של ממשלת ישראל כלפי גרמניה.

איך תנהל עוד מפא"י את המדינה

בגין נואם בתגובה להודעת ראש המששלה אשכול על עניני מדיניות ובטחון. בגין מצהיר על הקמת גח"ל כגוש פרלמנטארי. בגין מבקר את הממשלה על כינון היחסים הדיפלומטיים עם גרמניה המערבית ומבקר את הניסוח של האגרת הרשמית שנשלחה ע"י ראש הממשלה אשכול. בגין טוען גם שהמהלך פגע במאמץ לגרש מדענים גרמניים ממצרים. בגין יוצא נגד התגובה הרשמית של הממשלה להתכנית שלום של ר"מ תוניסיה. בגין טוען שמפא"י, בעקבות עסק הביש, אינה כשירה להיות מפלגת שלטון. הנאום מובא בדברי הכנסת מיום 17/05/1965

בגין בויכוח המדיני בכנסת :מדוע צריך היה להודות לגרמנים על שהואילו להכיר בקיומנ

בגין תקף את דברי רה"מ שהודה לגרמניה על שהכירה מבחינה דיפלומטית בקיומה של ישראל בכך שהסכימה לפתוח נציגות גרמנית בישראל וכינה דברים אלו כבושה. עוד בדבריו תקף בגין את תוכניתו של בוגריבה לפתרון הסכסוך הישראלי ערבי וכינה אותה כתוכנית שלבים שמיועדת בסופו של דבר לחסל את ישראל. בגין תקף גם את מפא"י וטען כי כל סכסוכיה הפנימיים מונעים מהממשלה לתפקד בצורה ראויה. בגין האשים את רה"מ גם בכך שהוא מפר את החלטת הכנסת לפעול נגד פעילות המדענים הגרמנים במצרים. נאום מלא פורסם בחירות בגיליון מיום 21/05/1965 איך תנהל עוד מפא"י את המדינה 225527

הישיבה הארבע-מאות-ושבעים-ואחת של הכנסת החמישית – יום שני, ט״ו אייר תשכ״ה (17 מאי 1965) – עניני מדיניות ובטחון – דיון

בגין נואם בתגובה להודעת ראש הממשלה אשכול על עניני מדיניות ובטחון. בגין מצהיר על הקמת גח"ל כגוש פרלמנטארי. בגין מבקר את הממשלה על כינון היחסים הדיפלומטיים עם גרמניה המערבית ומבקר את הניסוח של האגרת הרשמית שנשלחה ע"י ראש הממשלה אשכול. בגין טוען גם שהמהלך פגע במאמץ לגרש מדענים גרמניים ממצרים. בגין יוצא נגד התגובה הרשמית של הממשלה להתכנית שלום של ר"מ תוניסיה. בגין טוען שמפא"י, בעקבות עסק הביש, אינה כשירה להיות מפלגת שלטון. הנאום מובא בחרות בגליון מתאריך 21/05/1965 איך תנהל עוד מפא"י את המדינה 225527

איבת נאצר וחביבות בורגיבה

במאמר זה דן בגין בכמה עניינים. בגין טוען כי נאצר הוא המסוכן באויבי ישראל וכי עתה הוא לא נלחם בישראל כי הוא מכין את טיליו. בהתיחסו לשליט תוניסיה בוגריבה ולהצהרותיו האנטי מלחמתיות נגד ישראל טוען בגין כי בורגיבה לא נעשה אוהב ישראל וכי דובר הממשלה נחפז להתלהב מדבריו וטען כי באחד הימים ניתן יהיה לדבר עם בוגריבה. בגין מסביר כי בורגיבה טוען כי עתה לערבים אין כוח לחסל את ישראל ולכן יש לפעול בשלבים: שלב ראשון לחזור לקווי 47 והחזרת הפליטים. בגין טוען עוד כי בורגיבה הוצג כבוגד בארצות ערב משום המחשבה האוטומטית השוררת בארצות אלו לחיסול מדינת ישראל. בגין יוצא גם נגד ההתרפסויות של הממשלה לפני כל אלה האומרים מספר מילים טובות על ישראל כמו בורגיבה או גרמניה.