בפתיחת הועידה ה-8 של תנועת החרות בירושלים בגין: מוכנים ב'תנאים מסויימים' להקים ממשלה עם רפי ואחרים

העתון מדווח פתיחת הוועידה ה-8 של תנועת החירות. בתורו של בגין לנאום, ציין את העלאת עצמות ז'בוטינסקי לא"י. בגין התייחס לממשלה הנוכחית, וטען כי המפרנס העצמאי אינו עומד בעול, למרות סיוע כלכלי גדול שמקבלת ישראל. מצב כלכלי זה מביא איתו שיעורי ירידה גדולים, וסכנת התבוללות. בגין הבהיר כי עדיין עומדת זכותנו על המולדת השלמה, ועל ירושלים והמקומות הקדושים. בגין טוען כי ישראל לא זהה לכל מדינה אחרת בה פגעה גרמניה, שכן גרמניה לא נלחמה עם העם היהודי, אלא נסתה להשמידו, וגינה את מדיניותו של אשכול כלפי גרמניה. כמו כן, הבהיר כי אסור שתנתן בידי גרמניה יכולת גרעינית. בגין הוסיף כי אין לוותר על השאיפה לחילופי השלטון, ובתנאים מסויימים אף יסכים לשבת יחד עם רפ"י. בגין טוען כי יש להתגאות בבייני התנועה, אך אין להגזים בהתפארות שוא.

בפתיחת הועידה ה-8 של תנועת החרות בירושלים בגין: מוכנים ב'תנאים מסויימים' להקים ממשלה עם רפ"י ואחרים

העתון מדווח פתיחת הוועידה ה-8 של תנועת החירות. בתורו של בגין לנאום, ציין את העלאת עצמות ז'בוטינסקי לא"י. בגין התייחס לממשלה הנוכחית, וטען כי המפרנס העצמאי אינו עומד בעול, למרות סיוע כלכלי גדול שמקבלת ישראל. מצב כלכלי זה מביא איתו שיעורי ירידה גדולים, וסכנת התבוללות. בגין הבהיר כי עדיין עומדת זכותנו על המולדת השלמה, ועל ירושלים והמקומות הקדושים. בגין טוען כי ישראל לא זהה לכל מדינה אחרת בה פגעה גרמניה, שכן גרמניה לא נלחמה עם העם היהודי, אלא נסתה להשמידו, וגינה את מדיניותו של אשכול כלפי גרמניה. כמו כן, הבהיר כי אסור שתנתן בידי גרמניה יכולת גרעינית. בגין הוסיף כי אין לוותר על השאיפה לחילופי השלטון, ובתנאים מסויימים אף יסכים לשבת יחד עם רפ"י. בגין טוען כי יש להתגאות בבייני התנועה, אך אין להגזים בהתפארות שוא.

ונקרא לה איכבוד

במאמר זה, בגין מתייחס להסכמים של הממשלה עם גרמניה, ולביקורו של ד"ר אנדאור מטעמה. בגין טוען כי הכבוד שהיה חסר ליהודים בגלות, שחזר לעם עם הקמת המדינה, נלקח שוב ע"י הסכם זה של הממשלה עם גרמניה. בגין גם מתיחס לפירסום הספר "כך קמה מדינת ישראל" שלא מתייחס לפועלו של האצל. בגין טוען כי הכבוד הוא ענין חשוב, ולכן החליט האצ"ל לא לקבל את עונש המלקות שהוטל על אנשיה, ואימו, (וקימו) שאם יולקו האסירים, יולקו קצינים בריטים – כתגובה על ההשפלה.

הממשלה הזו אינה מסוגלת לנהל המדינה

בנאום בכנסת, בגין תוקף את מדיניות החוץ של הממשלה, במיוחד את ההסכמים עם גרמניה, התנהגותה בזמן ביקורו של אדנאואר, והיחס המרגיע כלפי מרוץ החימוש מול מדינות ערב. בגין טוען שפעלותיה של הממשלה פוגעות ב"פרסטיז'ה" של המדינה ושל הממשלה. בגין טוען שהפגיעה זו גורמת להתפרצויות אלימות ברחובות, שמביאות משטרתית. הנאום מובא בדברי הכנסת מיום 18/05/1966 העתון מדווח על נאום זה ביום 19/05/1966

הישיבה השישים-ואחת של הכנסת השישית – יום רביעי, כ״ח אייר תשכ״ו – 18 מאי 1966- הודעת ראש הממשלה על עניני מדיניות ובטחון וסקירה על פעולות משרדו

בגין תוקף את מדיניות החוץ של הממשלה, במיוחד את ההסכמים עם גרמניה, התנהגותה בזמן ביקורו של אדנאואר, והיחס המרגיע כלפי מרוץ החימוש מול מדינות ערב. בגין טוען שפעלותיה של הממשלה פוגעות ב"פרסטיז'ה" של המדינה ושל הממשלה. בגין טוען שהפגיעה זו גורמת להתפרצויות אלימות ברחובות, שמביאות משטרתית. הנאום מובא גם בעתון היום מתאריך 20/05/1966