הישיבה המאתים וארבעים ושמונה של הכנסת החמישית יום רביעי כ"א אייר תשכ"ג 15 מאי 1963 – הצעות לסדר היום משלוח מדים ותת-מקלעים מתוצרת ישראל לגרמניה

בגין תוקף את בן גוריון, שהוא הראשון שעשה שקיבל את היטלר עוד בשנות השלושים, והיום, הוא מוכן לתת להם נשק ומדים כאשר הם משתפים פעולה עם מצרים, שהיא האוייב העיקרי של ישראל היום.

מנחם בגין מוכיח בכנסת: בן-גוריון תבע ,"יחסים טובים" עם גרמניה של היטלר ב 1935

העיתון מדווח על דברי בגין בנאום שנשא בכנסת ב- 15/5 בתגובה על השערוריה שפרצה בכנסת ב- 13/5 בה האשים ראש הממשלה את חברי "חרות" בהערצתם להיטלר. בגין קבע, כי למרות שז'בוטינסקי קרא להטיל חרם על גרמניה בעלות היטלר לשלטון בן-גוריון וחבריו חתמו על הסכם עם היטלר ועם הימלר ובכך שברו את החרם היהודי. עוד טען בגין כי ב- 1935 הצהיר בן-גוריון כי ההסתדרות הציונית חייבת להיות ביחסים עם גרמניה וכי עם מותו של הינדנבורג נשלח מברק תנחומים להיטלר. עוד הזכיר בגין כי ראש הממשלה קרא להשלים עם היטלר כראש גרמניה עוד ב- 1935. בגין יצא נגד בן-גוריון שהעז להזכיר קטע מנאומו של ד"ר אחימאיר שנכתב ב- 1933. בגין קרא לראש הממשלה להשיל את נעליו מעל רגליו כאשר הוא מעז לדבר על ד"ר אחימאיר שהיה לוחם חופש בישראל, סמל להקרבה אישית ומסירות נפש וממורי הדרך של דור המרד. בגין ציין כי אומנם היו חילוקי דעות בין אחימאיר לז'בוטינסקי וכי אחימאיר כתב כי יש בהיטלריזם סימנים של תנועת שחרור וז'בוטינסקי התנער מדברים אלו ולכן אל לו לבן-גוריון להסיק מסקנות נחפזות מדברי אחימאיר ולהכפיש תנועה שלמה.

מ. בגין: הוא שצריך להתפטר

דיווח על דברי בגין בעצרת של "חרות" שהתקיימה ב- 30/3 בקולנוע "חן" בירושלים. בגין קרא לראש הממשלה להתפטר בעקבות דבריו כאילו האחריות על שליחת המדענים הגרמנים למצרים לא רובצת על ממשלת גרמניה. בגין קרא גם לערוך משאל עם בקשר להפסקת שליחת רובי "עוזי" ומדים לגרמניה. עוד קרא בגין להמשיך במסע ההסברה והלחץ נגד גרמניה ולא להשתיקו כפי שתובע בן-גוריון

מומחי השמד הגרמני במצרים (נאום בכנסת מה-20 במארס 63)

דיווח על נאומו של בגין בכנסת ב- 20/3. בנאומו עסק בגין בשאלת המדענים הגרמניים במצרים העוזרים למצרים לפתח נשק. בגין קרא לפתוח במערכה מדינית נגד הגרמנים ויצא נגד השתקת הפרשה ע"י הממשלה מתוך טיעונים של חוסר רצון לפגוע ביחסים בין ישראל לגרמניה. בגין יצא גם נגד טענתו של ראש הממשלה לפיה האחריות להמצאותם של המדענים במצרים אינה מוטלת על הממשלה הגרמנית.

קצף מדאיג

"במאמר זה בגין מבקר את דוד בן גוריון, בעיקר במדיניות היחס שמפגין כלפי הגרמנים בעניין ייצור נשק ע""י גרמנים במצרים. בעוד שאזרחי ישראל מביעים דעתם כי עניין שיתוף הפעולה בין מומחים בגרמניה לבין מצרים נובעת מטעמים אנטישמיים, אשר רצונם הוא לעזור לממשלת נאצר להשמיד את ישראל. בן גוריון נזעם מכך וטוען כי דעות אלו הינן גזעניות ביותר מכיוון שמאמין כי ממשלת של גרמניה כיום אינה הממשלה ""הנאצית"" של פעם. ולכן אין לומר דברים כאלו. אי לכך, לפי דברי בגין, טענת בן גוריון מתפרשת בכך שגרמניה קיבלה פטור מוסרי מישראל ויכולה להמשיך לעזור לנאצר במלאכתו להשמיד את ישראל. בסוף המאמר בגין פונה לחברי מפא""י הנוספים שבטוח כי גם להם כואבים ומצרים דברי יו""ר מפלגתם, ומציע להם שייעצו לבן גוריון שיפסיק וינוח ממלאכתו – דבר אשר ייטיב עם האומה והמדינה כולה. פורסם בחרות כמאמר מערכת ללא חתימה. נמצא בכתב ידו של בגין בארכיון האישי שלו. "