הישיבה המאה וחמישים ושש של הכנסת הרביעית-סקירת ראש הממשלה-דיון

בגין דיבר בנאומו על ענייני פנים וחוץ וקרא לממשלה לנקוט במדיניות עקבית ביחסה לנאצר. בגין קבע כי על הממשלה לקבוע האם נאצר הוא אויב או פרטנר לשלום. בהתייחסו לפרשת לבון קרא בגין לערוך ועדת חקירה עד שהצדק ייצא לאור גם בפרשת רצח ארלוזורוב. הוא דרש להביא את דו"ח ועדת כהן שדן בפרשת לבון לעיונה של ועדת השרים ולעיונה של ועדת החוץ והבטחון. בגין יצא בחריפות גם נגד דברי רה"מ שטען כי הוא לא בוטח בחברי הממשלה שישמרו סוד ולכן הוא לא מעוניין שידונו בדו"ח ועדת כהן. בגין יצא גם נגד אי האובייקטיביות שמגלה "קול ישראל" בפרשת לבון ועל הכפשת ועדת חוץ ובטחון וח"כ באדר ברדיו. עוד הוא קרא לח"כ דיין להעיד בפני ועדת החוץ והבטחון על כל הידוע לו בפרשת לבון. על הנאום בעתון 'חרות' מתאריך 25/10/1960

לבון והפרשה

במאמר זה מתייחס בגין לפרשת לבון. בגין תמה על כך שלפרשת לבון רוצים להקים ועדת חקירה לבירור הפרשה ואילו לפרשת רצח ארלוזורוב סירבו להקים ועדת חקירה. בגין מתייחס לפרשה בערפול רב (משום שהיו דברים שהיו חסויים באותו זמן) וטוען כי לדעתו בסיס הפרשה בהחרפת היחסים בין שר הבטחון לשעבר לבון לבין בן-גוריון. בגין טוען עוד כי אירעה תקלה חמורה. לבון טען כי הוא לא ידע על המבצע ואחרים טענו כי הוא כן ידע על המבצע (פרשת הריגול הישראלית במצרים) שבעקבותיה נאלץ לבון להתפטר. בגין מדגיש את חומרת הפרשה הכוללת עדויות שקר רבות ומסמכים כוזבים רבים

יללה תנית

במאמר זה מתייחס בגין לדיון המדיני בכנסת בשבוע החולף .בגין טוען כי מדברי חברי הכנסת ניתן ללמוד על ההתקרבות לעמדותיה של תנועת ה"חרות" .בגין טען כי במשך שנים טענו המפלגות כי "חרות" דוגלת בהרפתקנות צבאית ואילו עתה רובם (חוץ מהקומוניסטים) מכירים בצורך של פעולה צבאית שתמחוץ את האויב .במאמר זה יוצא בגין גם נגד שירי אלתרמן שמופיעים בטור השביעי ב"דבר" שבהם מהלל אלתרמן את בן –גוריון .בגין טוען כי בן –גוריון לא ראוי לשירי הלל אלא במיוחד לאור דבריו בכנסת .בגין טוען כי נאומו של רה"מ היה נאום רווי פחד ושנאה חסרת אונים וכי בן –גוריון בעברו נהג להעליל על יהודים (ארלוזורוב). בגין תקף גם את רה"מ על כך שטען כי אצל "חרות" כל שעת כושר טובה העיקר לצאת לפעולות צבאיות.בגין טען כי אין זה כך וכי שעת הכושר הטובה ביותר היתה ב48 וכי מאז היו עוד שעות כושר טובות שלא נוצלו ע"י הממשלה .בגין טען עוד כי עתה עם כניסת צבא עירק לירדן יש לפעול וכי זו לא שעת כושר אלא שעת כורח .

מ. בגין: האמת אינה מקבלת חנינות היא מנצחת

בגין קורא להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקירת פרשת רצח ארלוזורוב כדי לעשות צדק. מזכיר את גילויו של קצין המשטרה ארזי, כי הנאשם אברהם סטבסקי הינו חף מפשע. הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסת 6.6.1956

הישיבה המאה ושלושים ואחת של הכנסת השלישית-הצעות לסדר היום-הצעת חוק לבדיקת נסיבות והאשמות בקשר עם רציחת ד"ר חיים ארלוזורוב, תשט"ז-1956

בגין קורא להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקירת פרשת רצח ארלוזורוב כדי לעשות צדק. מזכיר את גילויו של קצין המשטרה ארזי, כי הנאשם אברהם סטבסקי הינו חף מפשע. הנאום המלא מובא גם בעיתון חרות שפורסם ב7.6.1956 ובעתון היום מתאריך 22/04/1966