שוב הסעיף ה11 והצבעת ישראל

"במאמר זה בגין מבקר את משלחת ישראל באו""ם על אשר מצופה כי תנהג באופן המנוגד להצבעת הכנסת, בעניין מציאת דרך לקידום בעיית הפליטים הערביים על פי סעיף 11 של החלטת העצרת הכללית. המצב המתואר במאמר הוא שרוב חברי הכנסת החליטו החלטה מוסכמת שהפתרון היחיד לבעיית הפליטים הערבים בארץ הוא יישובם במדינות ערב בלבד – פתרון אשר מנוגד לסעיף 11. ולמרות זאת, יכול להיות כי המשלחת הישראלית תצביע בעד ההחלטה התומכת בסעיף 11 הרואה בהחזרתם לישראל. בגין זועם על סיכויים לפעול בדרך המנוגדת להחלטת רוב חברי כנסת ואומר כי אם הכנסת מצביעה על פתרון וקובעת החלטה, אין יכולה המשלחת באו""ם להצביע בעד היפוכה של החלטה זו. בגין מוסיף ומציין כי כלל גדול אמור לשמש את משלחת האו""ם – אין היא מצביעה בעד שום הצעת החלטה במידה והיא כוללת איזכור כלשהו של הסעיף ה11. פורסם בחרות כמאמר מערכת ללא חתימה. נמצא בכתב ידו של בגין בארכיון האישי שלו. "

מהו שיא הציניות

במאמר זה מסביר בגין את תמכיתה של חרות במר נבנצל למשרת מבקר המדינה והתנגדותה למועמדה של מפא"י מר שרף. בגין מסביר כי אסור שמבקר המדינה יהיה חלק מהשלטון ועליו להיות אוביקטיבי כך שיוכל למלא את תפקידו נאמנה. בגין מברך את ד"ר נבצאל שנבחר לתפקיד ומצפה ממנו שינהג באופן אובייקטיבי למרות שהוא איננו מאוהדיה של "חרות". בגין תמה על עמדתה של מפא"י שיצאה נגד "חרות" שהתנגדה למינויו של שרף. בגין מצביע על הצביעות של מפא"י שטענה ש"חרות" בהתנגדותה נוקטת בפוליטיזציה, בגין הצביע על כך כי מפא"י לאורך השנים מונעת ורודפת את מאנשי "חרות" לקבל תפקידים שונים.

בויכוח בכנסת על חוק המעבר (תיקון) – מ. בגין: אין להרשות שרעיון פגום כפיקוח הממשלה על הכנסת יכנס לספר החוקים

העתון מדווח על נאום בגין בכנסת. בגין מדבר נגד מחזור הצעת חוק ישנה שבן גוריון יזם לפיה שרים יהיו אחראים בפני הממשלה על הצבעותיהם והצבעות סיעותיהם במליאה, ולראש הממשלה תהיה תקופת זמן של שבועיים להחליט האם לפטר את השר או לא. הנאום המלא פורסם ב'דברי הכנסת' מיום 27/11/1961

הישיבה השלושים וארבע של הכנסת החמישית-חוק המעבר (תיקון מס' 6), תשכ"ב-1961 (קריאה ראשונה)

בגין מדבר נגד מחזור הצעת חוק ישנה שבן גוריון יזם לפיה שרים יהיו אחראים בפני הממשלה על הצבעותיהם והצבעות סיעותיהם במליאה, ולראש הממשלה תהיה תקופת זמן של שבועיים להחליט האם לפטר את השר או לא.

מ. בגין בנאומו בכנסת על הממשלה החדשה: מר בן-גוריון, איך הסכמת להתיצב בראש הקנוניה?

בגין הזכיר את דברי רה"מ בן –גוריון באוגוסט 61 כאשר טען כי הממשלה החדשה לא תקום לפי רצון העם אלא תקום כתוצאה מקנוניה בין מפלגות קטנות שונות. בגין הדגיש כי רה"מ נתן עתה ידו לקנוניה כזו. בגין הדגיש גם כי תפקידה של "חרות" הוא לשרת את העם כאופוזיציה אחראית. הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסת 02/11/196 ובעתון חרות מיום 03/11