הישיבה הארבעים–ושש של הכנסת העשירית – יום שני, כ"ג בטבת התשמ"ב 18 בינואר 1982 – ההתרחשויות בפתחת–רפיח

אדוני היושב–ראש, יודע אני כי אם אפתח את הדיון בנימוקים היסטוריים–מוסריים, ינסו לקום עליהם כל רבי הלעג. מה בכך – ישאלו המתקראים ריאליסטיים, העומדים כביכול בשתי רגליהם על קרקע המציאות – אם היתה בחבלי ארץ–ישראל אלה ממלכה יהודית? מה בכך אם בה עוצבה אמונתנו, נוצרה והתפתחה תרבותנו, שעמה הלכנו לנדודי עולם ועם גדולתה שבנו אל … Continued

הישיבה הארבעים–ושש של הכנסת העשירית – יום שני, כ"ג בטבת התשמ"ב 18 בינואר 1982 – ההתרחשויות בפתחת–רפיח

יש מי שמתעטף בטלית שכולה מוסר ומקשה: איך נוכל לשלוט במאות אלפי תושבים בני לאום אחר? ברצוני לשאול את המטיף הזה: מדוע זה מוסרי שנצרת תהיה בתוך מדינת היהודים, ומדוע אין זה מוסרי שבית–לחם יהודה תהיה בתוכה? מבחינת המוסר הצרוף, היש בכלל תשובה על שאלה זו ועל דומות לה? עובדה פשוטה ומכרעת היא, כי שום … Continued

הישיבה השלוש-מאות-וארבעים-של הכנסת התשיעית יום רביעי, כ"ז סיון תש"ם 11 יוני 1980 – הצעות לסדר היום החלטת מועצת הבטחון

חלק בלתי-נפרד מבטחוננו. קודם-כול זכותנו… לחיות בכל מקום בארץ-ישראל… שנית, גם חלק בלתי-נפרד של בטחוננו הלאומי, ההגנה, בהא הידיעה, נגד הטרוריסטים הרצחניים האלה, נגד שופכי דמנו, בגז; החזית המזרחית והצפונית, עם 5,500 טאנקים; חלק של ההגנה.

העם היהודי, מדינת ישראל וארץ ישראל. דיון בוועדת השרים לקראת המשא ומתן להסדרי האוטונומיה

ארץ ישראל שייכת לעם היהודי ולא רק ליהודים החיים בארץ הזאת. בכך האמינו כל האבות המייסדים של הציונות וצריך, בהזדמנות זו, אכן כך לומר. המדובר הוא לא רק בבטחון ישראל, שהוא גורם בעל משמעות מכרעת, המדובר גם בזכויות העם היהודי על ארץ-ישראל.

דיון בקבינט על זכותם של יהודים בארץ ישראל להתיישב בכל חלקי ארץ ישראל

אני בעד קיום זכותנו להתנחלות של יהודים בכל ארץ-ישראל. ביקשתי את פרקליט המדינה לומר זאת בבית-המשפט הגבוה לצדק בשמי, כי היתה כביכול הודעה בשמי והיא לא היתה מדויקת. לכן ביקשתי אותו, הוא עשה זאת בנאמנות רבה וזוהי ההודעה: 'ראש הממשלה אומר שיש לכל יהודי זכות להתנחל בכל ארץ ישראל וזו זכותנו לבטחון לאומי' – ואני … Continued