הישיבה השלוש-מאות-וחמש של הכנסת השביעית יום רביעי, יא סיון תשלב – 24 מאי 1972 – המצוד על יהודים בברית – המועצות בימי ביקורו של ניקסון

בגין מציע לפנות לנשיא ניקסון בבקשה להעלות נושא רדיפת היהודים בברה"מ ואסירי ציון בפגישתו עם ההנהגה הסובייטית. בגין טוען שמדיניות ההתבוולות הכפויה של ברה"מ הביא לאובדן של "גוש שלם" של העם היהודי. בגין מביא את דעתו שחובה על הכנסת להצתרף למחאתם של עולי ברה"ם בארץ ולהפעיל לחץ על ממשלת ברה"מ כדי שזאת תאפשר ליהודים לעלות ארצה.

שמאלנות לאומנות לאומיות

קובץ מאמרים שפורסמו במעריב במהלך שנת 1972 מתוך: לשמאלנות מותר הכל – מעריב 24/7/72 השמאלנות הברברית, שונאת ישראל – מעריב 16/06/1972 כמה היה שווה איינשטיין – מעריב 25/08/1972 לאומיות או לאומנות – מעריב 07/04/1972 בעקבות מינכן – נאום בכנסת מיום 12/09/1972

תחזיות דמוגרפיות והמציאות

מאמר זה של מנחם בגין מדגיש את חשיבותה של העלייה ההמונית לישראל כגורם מרכזי בשימור הרוב היהודי בארץ, תוך הפרכת תחזיות דמוגרפיות פסימיות משנות השישים. בגין מתאר כיצד מלחמת ששת הימים היוותה מפנה היסטורי שהגביר את העלייה מברית המועצות ומאמריקה, בניגוד להערכות הסטטיסטיות שצפו ירידה ברוב היהודי. הוא מבקר את המומחים על התעלמותם מגורמים לא-חומריים, כמו התעוררות לאומית, ומדגיש כי העלייה היא תהליך מתמשך שמבטיח את עתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. בגין מסיים בחזון ציוני של שיבת ציון המונית וצדק חברתי, תוך שמירה על זכויות המיעוט ושלמות הארץ

המשבר באמריקה ואנחנו

מאמר בו מדבר מנחם בגין על המשבר המוסרי והערכי העובר לטעמו על ארצות הבאית באותן שנים, ועל יחסי ישראל ארצות הבאית ויהדות ארצות הברית

המשבר באמריקה ואנחנו

בתוך המשבר העובר על אמריקה, קמה תופעה חדשה, המיוחדת לעמנו. אל יראוני כמגזים, אם אקרא לה בשם: יהדות לוחמת. אמנם כן. היהודים בארצות הברית אינם עוד כפי שהיו תמול שלשום. בודאי אין דומה הדור הזה לקודמו, משנות הארבעים. המוכנים היהודים באמריקה להתיצב לימין ישראל, אם מדיניותה של וושינגטון תפגע בנו? אם להוציא מן המילה "היהודים" … Continued