הישיבה הארבע-מאות-ושלושים-וחמש של הכנסת השביעית – יום שלישי, י״ב סיון תשל״ג 12 יוני 1973- הגברת רדיפות יהודי ברית-המועצות, סוריה ועיראק
בגין קורא לכנסת לנקות צעדים בעקבות רדיפות יהודים בסוריה ועיראק. בגין מציע לפנות למדינות המערב כדי להפיל לחץ על הממשלות סוריה ועיראק ולאפשר ליהודים לצאת. בגין מציע לפנות מזכ"ל האו"ם כדי להעלות את הבעיה במועצת הביטחון וגם להזהיר את שליטי סוריה ועיראק שפעולותיהם כלפי יהודים בארצותיהם מהווים פשע השמדת העם. בגין משבח את רוחם של אסירי ציון וסירובם להיכנע למשטר הסובייטי. בגין דורש לפנות לנשיא ניקסון, לקונגרס , ליהדות של ארה"ב ולעם אמריקאי כדי להפעיל לחץ על ברז'נב לאפשר ליהודי ברה"מ לעלות ולבטל "כופר ההשלה". בגין שולל את הפשרה שלפיה ברה"מ תאפשר למספר מסוים של יהודים לעלות בכל שנה. בגין טוען שעל מדינת ישראל לעשות הכל למען הצלת יהודים ולמען זכותם לעלות ארצה.