באסיפת אלפים קורא מנחם בגין: למאמץ עליון להצלת המוני אחינו בצפון אפריקה

מאמר עיתון: חרות
מאת:
מנחם בגין
מראה מקום:
מאמר עיתון ט"ו תמוז התשט"ז, 24 ביוני 1956

ציטוטים נבחרים מתוך המאמר:

נימוקי מפא"י נגד העליה ממרוקו עד 150 נימוק אופייני מאוד שמענו השבוע בכנסת מפי אחד מדובריה ראשיים של מפא"י משום מה לא אבתה ממשלת מפא"י להביא בהמוניהם את אחינו מצפון אפריקה. ככה אמר אותו איש מפא"י: לו היינו מביאים אותם והיינו מכניסים אותם למעברות הייתם אתם, אנשי תנועת החרות, באים עליהם וממרידים אותם נגד הממשלה. לא ידענו על נימוק זה שאולי אין אכזרי ממנו, לא ידענו עליו היינו מוכנים לעשות חוזה עם מפא"י לאמור: אצילו את האנשים הביאום למולדת ואנחנו מתחייבים עד לאחר יום הבחירות הקרוב להנזר מכל מגע עמם. כי זהו אחד ההבדלים בינינו. שליטי מפא"י מעדיפים שבני עמנו ישארו שם אצל הסולטן יוסוףמאשר יבואו הנה ויהיו בתנועת החרות ואילו אנחנו מעדיפים שהם יבואו הנה ויצביעו עבור מפא"י מאשר ישארו שם אצל הסולטן יוסוף.
.. ראש מפא"י מצא לנחוץ בבואו לסכם את הדיון בכנסת ללמד את נבחרי האומה ועל ידם את כל בני ישראל אי אלו פרשיות בתנ"ך. מתנשא יורד זה קרא את ההבטחה האלוקית על ארץ המכורה והודיע כי אנו לא נראהה בשום פנים ואופן בהגשמתה. מניין לו? היה איש בישראל שידע את התנ"ך קצת יותר טוב מראש מפא"י הוא המחבר של מורה נבוכים והוא צווה לאמור: אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח ואף על פי שיתמהמה אחכה לו בכל יום שיבא - בכל יום שיבוא. לא בזכות המינות המפא"ית, אלא בזכות האמונה הטהורה והתמימה שנטעה בלב האומה מדור לדור על ידי גדוליה, יצאנו מעבדות לחרות. לא המינות המפא"ית אלא זו אמונת הדורות שתעמוד לנו גם בעתיד.