מנחם בגין אל הבוחרים בישראל

מאמר עיתון: ידיעות אחרונות
מאת:
מנחם בגין
פורסם בתאריך:
כ"ט אייר התשל"ז, 17 במאי 1977
מתוך:
עמוד 18
נושאים:
ממשל - אופוזיציה, בחירות, דמוקרטיה, ממשלה, פרלמנטריזם. מפלגות - הליכוד, מערך. אישים - שמעון פרס
קריאה לבוחרת ולבוחר לבחור בליכוד למען המימוש האמיתי של הדמוקרטיה בה לא רק יתחלפו ראשי ממשלה בתוך מפלגה שלטת קבועה, אלא תעלה מפלגה אחרת לשלטון. חילופי שלטון באמצעות פתק הבוחר הן ביטוי הדמוקרטיה הפרלמנטרית. בגין קורא לכולם לצאת להצביע למפלגה הנכונה - מחל, שדוגלת בצדק חברתי, קידום השלום ופיתוח המשק.
ציטוטים נבחרים מהמאמר חיפוש חדש

 

מנחם בגין אל הבוחרים בישראל

 

אנו מסכמים את מערכת ההסברה. הציבור לא ישכח למערך את נסיונו להטיל אימה ופחד על הבוחרים. המערך לא הביא תוכניות, לא השתמש בנימוקים רציונאליים. הוא רק ניסה להבהיל. ראש מטהו דיבר, במפורש על גיהנום, שיהיה מנת חלקנו אם המערך לא יהיה בשלטון. סרטוני הטלוויזיה של המערך, ציירו תמונות אימים של חיילים מכים פועלים ושל מרצחים, עונדים צלבי-קרב, מחסלים את הדמוקרטיה, מכים אזרחים, ומר שמעון פרס בפנייתו האישית, סיכם את כל נסיונות ההפחה ושם דגש חמור עליהם מבית ומחוץ.

כך ניסה המערך להפוך אותך ואותך, אזרחי ישראל, לאנשים מחוסרי כבוד עצמי, אחוזי אימה, למען יצביעו בעד המשך שלטונו של מערך מושחת, מרע מוליך שולל, הנושא את דבר שלטון הדמוקטיה לשוא.

אנו רוצים לשאול את הדמוקרטים בתנאי – בתנאי שהם יהיו בשלטון – האם קריאתה ותביעתה של אופוזיציה פרלמנטרית לגיטימית לחילופי שלטון הוא ביטוי לדמוקטיה או לאו? האם היא הוכחה לקיומו של חופש אזרחי או לאו? האם באמריקה, בשוודיה, בהודו בבריטניה, בפינלנד ועוד, לא הוחלפו ממשלות בפתק הבוחר, והאם לא הכירו הממשלות המוחלפות ביפי הדמוקרטיה אשר בחילופי שלטון?

לא כך נוהג המערך. הוא רוצה מונופולין. הוא שואף לשלטון נצחי, חד-מפלגתי, הוא מתפאר בכך כי הציב לנו 5 ראשי ממשלה. אבל אם מפלגה אחת מחליפה ראשי ממשלה, אין בכך שום הוכחה לקיומה של חירות אזרחית. גם במדינות טוטליטריות מתחלפים ראשי ממשלה – כולם ממפלגה אחת. הביטוי האמיתי, למעשה היחידי, של דמוקרטיה פרלמנטרית הוא בחילופי המפלגות המרכיבות את הממשלה. אם היום, בפתק הבוחר בן-החורין תעלו את הליכוד לדרגת המפלגה הפרלמנטרית הראשונה שתרכיב ממשלה חדשה בישראל – או אז ידע העולם כולו כי אכן ישראל הי אמדינה דמוקרטית וחופשית, כי אזרחיה אינם עבדים נפחדים למערך השליט, אלא אזרחים בני חורין הקובעים את גורלם הם על פי הכרתם, החלטתם ומצפונם.

עשו זאת, אזרחיות ואזרחים, למענכם למען כבודכם, למען ילדיכם. אל תי מנעו מן ההצבעה. לפתק שלכם עוצמה כבירה. כל קול חשוב; כל מדנדט קובע. נלך לקלפיות בזקנינו ובצעירינו ונטיל, בגאווה אזרחית באהבת ישראל וארץ-ישראל את הפתק הטוב: מחל, ליכוד. גם אל תפצלו את הקולות לרשימות טענות, ישנות או חדשות, שאין ביכולתן אלא לסייע למערך. הבה ונרכז כח ציבורי גדול סביב הליכוד שהוא היחידה המסוגל לבוא במקום המערך כמרכיב הממשלה. אנו נרכיב ממשלה בלב בוטח ובאמונה שלמה. נמנע מלחמה; נקדם שלום; נביא השקעות; נפתח את המשק; נשכין שלום חברתי; נעשה צדק חברתי; נבטל עוני; נדאג למפחות ברוכות ילדים; נרכז את טובי הכוחות והמוכות באומה. נשרתה בנאמנות, במסירות ובאמינות. נבטיח, בעזרת השם, את עתידכם ועתידם של ילדיכם בארצנו היחידה.

שלכם בכבוד ובברכה,

מנחם בגין.