מיניסטר לבנוני וקולונל סטרלינג

כרוזים
מאת:
מנחם בגין
פורסם בתאריך:
ו' אב התש"ז, 23 ביולי 1947
מתוך:
במחתרת כרך ג' ע"מ 220-221
נושאים:
מדיניות חוץ - או"ם. מורשת ישראל - אנטישמיות. מחתרות - המנדט הבריטי. תפוצות - יהדות התפוצות
בשידור זה של תחנת הרדיו המחתרתית האצ"ל טוען כי השר הלבנוני ,אשר נאם בפני וועדת אונסקו"פ, בדבריו משרת את התעמולה השקרית של הבריטים. כי בניגוד לדברים שנאמרו בנאום השר המלחמה של האצ"ל בבריטים רק משפר את מצבם של יהודי ארצות ערב מכיוון שהערבים מעריכים את הלחימה בבריטים ומכבדים את היהודים על כישורי הלחימה שהפגינו.
ציטוטים נבחרים מהמאמר חיפוש חדש

 מיניסטר לבנוני וקולונל סטרלינג

כאשר אנו טוענים בתזכירנו אל ועדת או"ם, כי אלה המכונים "נציגים ערביים" אינם אלא מכשיר בידי מושכי החוטים הבריטיים, שמינו אותם להיות נציגים, - לא הכל נטו להאמין בכך. אך הנה גם הם יכלו להווכח, כי כנים היו דברינו.

בפני הוועדה הופיע מיניסטר של מדינת לבנון וטען, בין השאר, כי הטרור היהודי המשתולל בארץ ישראל עלול להביא לידי הרעת מצבם של היהודים בארצות ערב. "אזהרה" זו, מי הכתיב אותה למיניסטר הלבנוני הנכבד, אם לא אותו נספח לעניני עתונות היושב בצירות הבריטית בבירות? כי ממה נפשך: אם הבריטים מנסים להפחיד את היהודים ע"י אזהרותיהם, כי מלחמתם בארץ מביאה לידי גדול האנטישמיות בבריטניה, הרי זוהי אימתנות עם יסוד הגיוני כלשהו; סוף סוף ידוע לכל, כי הדבר האחרון שהבריטים אוהבים אותו הוא להיהרג. אבל מהו ההגיון ב"אזהרה" הערבית? וכי מופנית מלחמתנו נגד הערבים? הרי היא מתנהלת נגד הכובשים הבריטיים ורק נגדם.

מצבם של אחינו בארצות ערב הוא, בדרך כלל, ירוד. כי. ראשית, הם בגולה, ושנית - הם סובלים מתנאי הקיום האוביקטיביים שלהם. אבל באשר ליחסים בינם לבין שכניהם הערביים, הרי המלחמה בארץ ישראל - כפי שמאשרות כל הידיעות - הביאה לידי שנויים היסודי. בכבוד מתייחסים המוני הערבים ליהודים, כי, ראשית, שונאים הערבים את הבריטים, ומי שנלחם בבריטים זוכה באהדתם של הערבים, ושנית, הוכיחו הלוחמים העברים, כי הם יודעים להלחם - תכונה שערבים מכבדים אותה.

והנה בא מוניסטר לבנוני כזה ומקריא מה שיעץ לו הקולונל סטרלינג: ה"טירור" בארץ ימיט שואה על יהודי ערב. אך הפעם נכשל הסוכן הבריטי ונכשל עושה דברו. החוטים הם עבים יותר מדי ונראים לעיני כל.