אצ"ל כובש נשק בריטי

כרוזים
מאת:
מנחם בגין
פורסם בתאריך:
כ"א אדר ב' התש"ח, 1 באפריל 1948
מתוך:
במחתרת כרך ד' ע"מ 268-269
נושא:
אישים
בכרוז זה מודיע האצ"ל מבצע אשר ביצע ב 6.4.1948 שבמהלכו החרימה המחתרת נשק רב ממחנה בריטי.
ציטוטים נבחרים מהמאמר חיפוש חדש

 אצ"ל כובש נשק בריטי

הרינו לשדר הודעה:

ביום כ''ו אדר ב' תש''ח (6.4.48), בשעה 6.45 בבקר, התקיפו פלוגות קרב שלנו את המחנה הבריטי שבו חונה גדוד של חיל תותחנים אנטי-טנקי, במטרה להחרים את נשק האויב.

יחידת החלוץ שלנו התגברה על המשמר המזויין שניצב ע"י שער המחנה. יחידה שניה, שהשתמשה במשוריין צבאי מוחרם, השתלטה על האגף השמאלי של המחנה; יחידה שלישית, שהשתמשה במשוריין משטרתי מוחרם, השתלטה על אגפו הימני. המחנה כולו נכבש בהסתערות ומאות חייליו נמצאו למעשה בשבי חיילינו.

בזמן הטענת הנשק המוחרם על מכוניות המשא שלנו, הגיחה נגד עמדותינו מזחלת משוריינת של האויב ואיימה להשמיד את העמדה המרכזית שלנו. חייל אחד שלנו ניסוג בקפיצה אחורנית, פרץ את דלת המשוריין, וחיסל את יושביו המזויינים. המזחלת נמצאה בידינו ושמשה עמדה נוספת שלנו. באותו זמן נפתחה אש קטלנית מכל קצות המחנה. האויב הכניס לפעולה את הטנקים הכבדים שלו וכמה מתותחיו. חיילינו השיבו אש מכל עמדותיהם. וחיילי האויב החלו בבהלה לחפש מחסה. תוך כדי קרב בלתי פוסק נמשכה הטענת הנשק והתחמושת. המחסן הגדול של גדוד האויב רוקן כמעט לחלוטין. חיילינו החלו לסגת עם המלקוח. טנק כבד מטיפוס "שרמן" ניסה, ברגע האחרון, לחסום את דרכם, אך נתקל בעמדות המוקשים שלנו והוצא מכלל פעולה. שנים מחיילינו נפצעו. בין המלקוח, שעדיין לא מויין, נשק כבד אנטי-טנקי.

בהתקפת מצח על גדוד נבחר של תותחנים בריטיים, החזירו חיילינו לאומה הלוחמת פי כמה וכמה ממה שהאויב הנאצו-בריטי הסגיר בידי כנופיות שכיריו בנבי-דניאל.