שילוב עם המצב הבין-לאומי

כרוזים
מאת:
מנחם בגין
פורסם בתאריך:
כ"ו כסלו התש"ו, 1 בדצמבר 1945
מתוך:
במחתרת כרך ב עמוד 37
נושא:
מחתרות - המנדט הבריטי
בגין קורא לנצל את הזדמנות שבריטניה בקשיים כלכלים ולהעצים את המאבק למען שחרור משלטון הדיכוי.
ציטוטים נבחרים מהמאמר חיפוש חדש

שילוב עם המצב הבין-לאומי

לא בכדי קראנו לשנת תש"ו שנת ההכרעה. כי אכן כל הגורמים, הקובעים את גורל העם, עלו על פני השטח בתקופה זו המבדילה בין גמר המלחמה לבין עיצוב השלום המזויין. חלוקת המפה העולמית עומדת להסתיים. אך היא עדיין נמשכת. הלחץ של המוני ישראל על שערי מולדתם הגיע לשיא בלתי-נודע בקורותיהן של שנות אלפים. "הבעיה היהודית" בוערת ומבעירה חלקי עולם שלמים המוני הישוב מוכנים יותר מאשר בזמן מן הזמנים למלחמה, שתקבע את גורל הדורות הבאים.

תשומת לבנו מופנית גם אל מצבה של אנגליה הבוגדת. היא נמצאת, בלי ספק. בין המיצרים. היא מוכרחה, בויכוחיה עם רוסיה, להילוות אל ארצות-הברית, שאך עתה הצילו אותה מפשיטת רגל פיננסית. היא נאלצת לויתר על דחיקת רגליה של צרפת מסוריה ומן הלבנון. היא עומדת בפני סכנות איומות באירופה ובפני קשיים עצומים, פוליטיים וכלכליים, ברחבי העולם.

התנאים הללו משווים ערך מכריע למלחמתנו. אם נדע לנצלם; אם נרהיב עוז להכניס לתוך מלחמת השחרור את מלוא הכוח המוסרי, הצבאי והמשקי, העומד לרשותנו, אין ספק שתחזינה עינינו בשוב העם הדווי לארצו. על כן, למען השם, בל נשהה! אל לנו לחכות עד שאנגליה תיפטר מקשייה; כשתיפטר מהם, ואם היא תיפטר מהם, היא תדכאנו עד עפר. אל לנו לצפות ליום, בו נהיה יותר חזקים; שלטון הדכוי יעשה בינתים את הכל, כדי שנהיה יותר חלשים שתי פנים, איפוא, למצב הנוכחי. הוא הרה סכנות והוא נושא סכויים. אנו יכולים, מתוך תבונת העוז, לנצלו, כדי לנצח: אנו עלולים" מתוך היסוסי תבוסנות, להחמיצו ולהפסיד - לתמיד על כן. קצב, קצב!קצב!