התורה הנצחית: אף על פי

אדר תשה
"ואף על פי כן היא מסתובבת" – אמר גליליי, בעלותו על המוקד במסרו את נפשו על מזבח האמת, פילוספיה שלמה טמונה בדבריו המעטים של איש אחוז הלהבות; פילוסופיה של חיים ומוות, של הקרבה עצמית ואמונה נצחית . זוהי הפילוסופיה העמוקה של יוצרי ההיסטוריה, של מפלסי דרך בכל דרו, בכל ארץ ובכל אומה. כי תמיד נרדפים נושאי האור ע"י נציגי החושך; תמיד טובים לוחמי האמת ע"י שכירי השקר. ותמיד מתנהל ביניהם "דו-שיח" גלילאי: את גופותינו תשרפו. אך את האמת שלנו לא תשמידו: רב כוחכם הפיסי, אולם לא נכנע לו. לא נעשה שקר בנפשנו. נורה את האמת, נלחם לה, נגן עליה, ואם ניפול, או נעלה באש, אין בכך כלום. לא תנצחונו; האמת היא שתנצח.
חושבנו כי לא נחטא בלאומנות, אם נאמר, כי תורת מוסר זו היא תורה עברית מקורית. ישראל, מיום הינהו לעם. מיום עלותו על דרכו הבודדת האין סופית, היה נלחם, עולה על מוקד, חלום וחוזה, נד ברחבי העולם נופל וקם וחוזר לארץ מכורתו – רק מתוך האמונה ב"אף על פי". בלעדיה היה עמנו מזמן מוותר על "דתו הקשה" והיה מקבל את "הדת הנוחה", את דת האלילים, שהיא מימים ימימה, דת הרוב; בלעדיה היה מבכר את החיים השלווים בצל הנצרות או האיסלם, על היסורים והמוות בזוהר היהדות, בלי אמונה זו לא היה ישראל קיים אפילו יום אחד.
האמונה המפליאה מתגלמת בכל דור ודור. פעם בהקרבה פסיבית. פעם במלחמה אקטיבית, עם להתקוממות שמסתימת בנצחון; פעם במרד שסופו "כשלון". הצורות שונות, אולם התוכן חד הוא: "לא נכנע ! – האמת סופה לנצח"!
האמונה הזאת התגלמה גם בדורנו. בדור ההשמדה הטוטאלית, בגולה בעלות לוחמי הגיטאות, שמרדו, 'למרות הכל', בחרפת הטבח: במולדת מקדים אותה חיילי ציון, שמרדו בחרפת העבדות ובכלימת האדישות.
אלה שקמו, בימים אלה, להכרית אותנו, את לוחמי החפש העברים, סומכים על כוחם הפיסי ועל יתרונם המספרי, אולם אנו – כאבותינו מאמינים בשליחותנו ובאמת ההיסטורית, אשר שום תעלולים, בין של זרים ובין של אחים, לא "יחסלוה". אמנם, גדול השבר, עמוק הרקבון משפילת הבגידה המאורגנת ואין קץ לסבל, ליסורים ולרדיפות. אבל כל מי שיש לו אזנים לשמוע – הגיע אליו התשובה הגלילאית, התשובה העברית העתיקה, שיוצאת מפי המורדים המאמינים.
לרודפים מבחוץ – למשעבדי מולדתנו ומכריתי תקוותנו ייאמר : לא תעמוד לכם ערמתכם הדיפלומטית ומסחרם השפל בדם עברי; לא יעמוד לכם כוחכם הפיזי העולה על כוחנו. ארץ זו לנו תהא. נלחם עליה, נלחם בכם בערים ובכפרים, בהר ובגאי, בחופים ובבתים. תאסרו מאות ואלפים; תגרשו ותעלו לגרדום. אך אנו נוסיף להלחם, ובבוא היום עלה נעלה על ירושלים וגם נכבוש אותה וגם נשחררה. עוד תראו את בני בישראל במלחמתם לחיים או למוות, עוד תוכרחו להתייצב לקרב עם [לא ברור- אולי עם] יהודה.
ולרודפים מבית – 'למשתפי הפעולה', לחוטפים ולמשינים ייאמר: לא תכניעונו. החטיפות השפלות, הענויים הבזויים, ההלשנות המחפירות – לשוא הן. לא "נתפרק". נמשיך במלחמת הגאולה, כי בלעדיה אין טעם לחיים ולא יהיה טעם למוות. האמת היא אתנו. ואף אתם יודעים. את זאת, אתם יודעים, כי לא נקבל את ארץ-ישראל "כפצוי" לסבלנו, או כאות-הכרח" לעזרתנו; אתם יודעים, כי לא ייפתחו השערים, אם לא נפרוץ אותם בידים עבריות. כי לא נרכוש את האדמה, אם לא נכבוש אותה. אתם אמנם, השלמתם עד כה, מתוך הסתגלות של עבדים, עם השערים הנפולים, עם האזורים האפורים, עם ההשמדה שם והשעבוד פה. אך לא לנצח תוכלו "להשליט", לבגוד – ו"לשלוט". קום יקום העם; מרוד ימרוד הנוער. ואם תרצו, או תמאנו – תיאלצו לעלות על דרח המלחמה, או – לרדת.
פטרסון לצ'רצ'יל
נאום ההפחדה של ווינסטון צ'רצ'יל על ארץ ישראל עורר, כפי שהודיעו סוכנויות טלגרפיות, סערת מחאה ברחבי אמריקה. מדינאים ועיתונאים, יהודים ונוצרים קמו והוכיחו, כי שליטי אנגליה הם הם שהביאו לידי "איריזציה" של ארץ ישראל, כי הם אחראים לכל הטרגדיות שאירעו בארץ הקדושה בעבד ויקרו כה בעתיד. דעת הקהל האמריקאית התקיפה את אנגליה ואת מדיניותה הפושעת כלפי העם העברי ומולדתו: היא ראתה במלחמת הנוער העברי תוצאה ישירה וטבעית של מדיניות זו.
בין כל התגובות הללו לא נפקד גם קולו של מפקד הגדודים העברי במלחמה הקודמת. הקול, פטרסון. אנגלי זה מצא עוז בנפשו- בניגוד למנהיגים יהודיים- לא את העיתון הגדול "ניו יורק פוסט", ב"אני מאשים" שני נגד שליטי ארצנו, הגוזלים מאת ... את היקר מכל יקר: את המולדת.
הננו מוסרים להלן את תשובת פטרסון לצ'רצ'יל למעל ילמדו בני המולדת. איך רואים אנשים יקרים ואמיצים את המצב בארץ ישראל, ואת מלחמת השחרור של הנוער העברי.
מפקד הגדוד העברי הקול. פטרסון משיב לנאום ההפחדה של צ'רצ'יל
נאומו האחרון של ראש המיניסטרים הבריטי, שאיים לחסל את הציונות אם היהודים לא ידכאו את "הכנופיות הטרוריסטיות", מאלצני להביא לידיעת העם האמריקאי כמה עובדות יהודיות הקשורות באופן ישיר בטרגדיה של ארץ ישראל ושל העם העברי.
בתור נוצרי ואנגלי הינני נאלץ, לצערי העמוק, לקבוע כי לשון עובדות אלה מדברת נגד השלטון הבריטי בארץ ישראל. רצוני גם להדגיש, כי על מר צ'רצ'יל רובץ חלק גול מהאחריות לכך.
הזוהי ידידות?
מר צ'רצ'יל טוען, כי הנהו ידיד מסור של העניין הציוני. אני דוחה ידידות זו! זה חמש שנים שהוא אוחז ברסן השלטון, אולם עשה ולא כלום, על מנת להקל גורל היהודים, הוא מוסיף לאסור עליהם את הכניסה לארץ ישראל וכך, מפקיר אותם למיליון ... באירופה.
מר צ'רצ'יל הוא שחתר הראשון שחתר לבניין הציוני, כאשר קרע, בהיותו שר המושבות. אין, אפוא, כל פלא על שמר צ'רצ'יל, בתור ראש המיניסטרס, מאיים לחתום את הגולל על העניין הציוני.
שני צ'רצי'לים
האיום המחריד הזה יצא מפי האיש, אשר, בעמדו מחוץ לשלטון, בהיותו חופשי בדעותיו, מצא את הביטויים החריפים ביותר, בכדי לגנות למעשיה הבלתי חוקיים ולהוקיע את פשעיה של הממשלה הבריטית, כ... ממשלת המנדט בארץ ישראל. מה הניע את האיש הזה, אשר שרת- בפיו- את עניין הצדק והיושר לקום כעת ולאיים בהשלמת מלאכת היטלר, בגזילת התקווה האחרונה של העם העברי? לכאורה גרם לכך הזעזוע המוסרי שבא בעקבות ההתנקשות הפוליטית בלורד מוין. אולם מר צ'רצ'יל מוכרח, בודאי, לדעת, כי, על מנת להשיג מטרה פוליטית- לגזול את ארץ ישראל מאת העם העברי- ביצעה הממשלה הבריטית אלפי התנקשויות ביהודים בארץ ישראל.
שלטון ה... של אנגליה בארץ ישראל
שכירה של אנגליה וסוכנה- המופתי לשעבר- עבר בגלוי על פני הארץ וקרא לערבים לרצוח את היהודים, יהודי ארץ ישראל ראו, כיצד ניתנה לשודדים ערבים יד חופשית להרוג ולשדוד. הם ראו כיצד השלטונות רודפים לא את הפושטים, אלא את אלה הדורשים זכות להגנה עצמית ושמירה על חוקי הארץ. הם ראו את ביטולו המעשי של העיקרון Habeas corpus ושל זכויות אלמנטריות אחרות. הם ראו מאסרים המוניים ללא כל יסוד חוקי ופסקי דין המורים לאסירים פוליטים "שעוונם" היחיד היה בקרתם על המשטר שהושלט בארץ. הם ראו, כיצד נחנק חופש הדעה בארץ ישראל ע"י צנזורה שרירותית ואיום במאסר, הם ראו כיצד מענים בעינויים מימי הביניים אסירים פוליטיים בבתי כלא הפלשתינאיים.
שלטון טרור
שלטון המנדט הבריטי בארץ ישראל, במשך חצי יובל שנים הוא שלטון אימים מפושר, אף אומה על פני כדור הארץ, פרט ליהודים, לא הייתה סובלת את כל התעלולים ה... ואת כל המעשים הבלתי חוקיים ש... על ראשה ע"י הבירוקרטיים של משרד המושבות, אם הממשלה הבריטית מתייחסת ל... הקדושות בציניות שאין ..., אין היא רשאית לדרוש ... כדי את קולה, אם היא נעמדה פנים אל פנים עם אנשים המוכנים להלום עד למוות למען החופש והצדק. התגובה מצום ... הייתה לבוא. אני ראיתי את ה"שנה מות" על הקיר עוד לפני עשרים שנה וכספרי על המערכת הארצי-ישראלית האמיתי כי הבירוקרטים יהפכו את ארץ ישראל לאירלנדיה שניה.
כל רצח הוא מתועב
אני מגנה את ההתנקשות בלורד מוין, אך אני גם מגנה את רצח מאות אלפי יהודים באירופה שאפשר היה להצילם, לו ארץ ישראל הייתה פתוחה בפניהם. הארכיהגמון קנטרבורי המונח תבע את אנגליה עדיין על חטאה הגדול שבנעילת שערי ארץ ישראל בפני היהודים. הוא קיבל רק תשובת חרפה ממיניסטר המושבות דאז (לורד מוין). האי מוסריות הנעוצה ביחסה של אנגליה לארץ ישראל ולמנדט זועקת לשמיים ומשוועת לצדק ולנקם. אם מר צ'רצ'יל רוצה באמת להשכין שלום וצדק בארץ בקדושה, הרי הוא חייב קודם כל לבטל את הספר הלבן ולהרחיק את הנרגנים המושכים בחוטי האינטריגה הצוהלים על סף דלתו בדאונינג סטריט. מר צ'רצ'יל יודע, אל נכון. על פעילותם בכל המזרח הקרוב נשמע הד פעילותיהם האפלות והחבלניות.
מדיניות המובילה למלחמה
יתכן, כי אנגליה אינה מוסרת לעצמה, עדיין, דין וחשבון מן העובדה, כי כל האסונות שנתרגשו עליה במשך חמש השנים האחרונות מקורם במאמציה לגזול לעצמה את ארץ ישראל. היא לגלגה תמיד לחבר הלאומים בדעה שמוסד זה הזהירה, מדי פעם בפעם, כי היא מסלפת את המנדט לצורך מטרותיה היא. האומות התוקפניות השקיפו בג'נבה מתוך קנאה על משחק הגזילה האנגלי במזרח הקרוב, ועל התכתשותה לחבר הלאומים. יפן, איטליה וגרמניה לא ראו כל סיבה מפני כך אין הן צריכות לרמוס, בשעה שאנגליה גוזלת, וכשההצלחה מאירה פנים למדיניות ה..., וכך הגענו למלחמת העולם השנייה. אם לא אמר פרידריך הגדול "משטר עושק היהודים לא הביא לעולם תועלת לשום מדינה או ממשלה, כדאי, שיטה זו לא מביאה לאנגליה, אלא מוות וחורבן ואין זה עדיין הסוף.
שדידת המתים
איומו של צ'רצ'יל להחריב את הציונות, מזכיר לנו פקודת פלח לזרם המים: "...". הציונות אינה מיוסדת על אצילות בריטניה, אלא על דרישות היסטוריות, על צדק, על צו החיים של העם העברי ועל ההכרח בשביל העולם כולו לפתור את הבעיה היהודית. ארץ ישראל אינה שייכת למר צ'רצ'יל במידה יותר גדולה משהיא שייכת לי ואולי פחות מזה, אני, לפחות, הקדשתי את חיי למען שחרור הארץ הקדושה, כפי שהקדישו את חייהם אלפי חיילים עבריים אשר נלחמו באומץ. שאין למעלה ..., תחת פקודתי במערכה הארצי-ישראלי ואשר רבים מביניהם נפלו על הרי הארץ ומואב כגרשם את ה... אנשים אלה נפלו מתוך אמונה איתנה, כי אפשר להאמין בדברה של אנגליה כי קורבנם לא יהיה לשווא ומולדת עברית תקום לעדי עד בשביל אחיזת ... המולדת.
כל ההתחייבויות החוקיות והמוסריות של ה... הפכו באנגליה ל... מתה, אולם אין אני מאמין כי התחייבויות מוסריות בטלות גם בארצות הברית ואין ספק, כי ארץ גדולה זו לא תשכח, כי גורלה של ארץ ישראל, של אומה נרדפת וחסרת מולדת בתוך ... העצומות.
חיילי אמריקה מקריבים את חייהם ואזרחיה מרימים את כל מה שידם משגת על מנת לה... לעולם שלום צדק מתמיד. אולם לא ישרוד ברק מעולם, אם העם העברי לא יקבל את חלקו בו. ולא יהיה שלום בעולם אם הבעיה היהודית תוסיף להעיק על האנושות וארץ ישראל תישאר קן אינטריגות אימפריאליסטיות. כל עוד לא איחרנו את המועד, הינני קורא לבריטניה, כפי שהינני קורא לאמריקה: קיימו את ההבטחות שניתנו ע"י האלוקים והאנושות לעם ישראל.
הוצאת הארגון הצבאי הלאומי בארץ ישראל